Odmieniona KIA ProCee’d

Podobała Wam się KIA ProCeed w nadwoziu hatchback? Teraz możecie o niej zapomnieć. Wchodzi nowa, zupełnie inna odmiana tego modelu.

KIA postanowiła wyjść na przeciw trendom rynkowym. Niegdyś oferta Ceeda składała się z odmian: kombi, hatchback w wersji 5d i 3d (Pro Cee’d). Teraz ProCeed będzie miał zupełnie nową formę – shooting brake. Decyzja o tak drastycznej zmianie była prosta – sprzedaż. W obecnych czasach mało kto decyduje się na mniej praktyczne nadwozie o trzech drzwiach. Dlatego też, co podkreśla Gregory Guillaume (główny projektant) oraz Peter Schreyer (szef działu stylistów), trzeba było wymyślić tą odmianę na nowo. Efektem tego jest właśnie shooting brake, który stoi najwyżej w hierarchii tego modelu.

ProCeed mierzy 4605 mm długości czyli o 5 mm więcej niż w odmianie kombi. Ma 1422 mm wysokości (-43 mm w odnieisneiu do wersji kombi), a jego prześwit został zmniejszony o 5 mm (135 mm). Nie zmieniono natomiast rozstawu osi. Cały czas wynosi ona 2650 mm. Warto też dodać, że mimo pochylonej tylnej szyby, auto nie straciło na praktyczności. Oferuje 594 litrów bagażnika.

We wnętrzu mamy po prostu klasyczną odmianę Ceed ale z lepszymi materiałami i jakością elementów. Wyróżnikiem tej odmiany jest też czarna podsufitka oraz wyszyty emblemat GT na fotelach. Wyposażenie podstawowe ProCeeda będzie bogatsze niż klasycznego Ceeda. Model ten oferowany będzie wyłącznie w dwóch wersjach – GT-Line i GT. W standardzie otrzymujemy 7-calowy wyświetlacz multimedów (8-calowy przy wyborze nawigacji) z łącznością Apple CarPlay i Android Auto, aktywny tempomat, monitorowanie martwej strefy czy asystenta świateł drogowych.

Do wyboru są cztery silniki. Bazowym jest 3-cylindrowy 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i 172 Nm. Nieco mocniejszą wersją jest 1.4 T-GDI o mocy 140 KM i 242 Nm. Najmocniejszą odmianę stanowi natomiast 1.6 T-GDI generujący 204 KM i 265 Nm. Nie zabrakło również diesla: 1.6 CRDI rozwijającego 136 KM i 320 Nm. Moc przekazywana jest w każdej wersji na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej albo 7-biegowej, dwusprzęgłowej automatycznej. Pierwsze egzemplarze KII ProCeed pojawią się na rynku z początkiem 2019 roku. Cennik tej wersji ma rozpoczynać się od 90 tys. zł.