Jaguar E-Pace uzupełnia portfolio dynamicznych SUV-ów marki, dołączając do modelu F-Pace – Światowego Samochodu Roku 2017, który przyczynił się do zwiększenia globalnej sprzedaży samochodów brytyjskiej marki aż o 83% w zeszłym roku.
Jaguar E-PACE wykorzystuje napęd na wszystkie koła AWD, który marka serwuje dla wszystkich sportowych modeli. Możemy także spodziewać się nowoczesnych jednostek napędowych, systemów multimedialnych najnowszej generacji, a także najbardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego oraz biernego.
Ian Callum, Jaguar Design Director, powiedział: – “Połączenie sportowej sylwetki nadwozia z osiągami typowymi dla samochodów marki Jaguar daje pewność, że obok modelu E-PACE nikt nie przejdzie obojętnie. Każdy Jaguar został zaprojektowany tak, aby pobudzać zmysły. Jestem przekonany, że E-PACE idealnie spełni pokładane w nim oczekiwania, podkreślając to swoim indywidualnym charakterem.”
Za pionową kratką chłodnicy mieści się jeden z pięciu dostępnych w ofercie, turbodoładowanych silników czterocylindrowych o pojemności dwóch litrów, pochodzących z nowej generacji Jaguara – Ingenium. Przedział mocy kształtuje się w przedziale od 150 do 300 KM. W przypadku wersji napędzanej najsłabszym, 150-konnym Dieslem Td4, który napędza przednie koła za pomocą sześciobiegowej, ręcznej skrzyni biegów, E-Pace emituje 124 gramy CO2 na kilometr, co odpowiada 4,7 litra oleju napędowego na 100 km. Co ciekawe, jest to o 11 gramów i 0,4 litra więcej w porównaniu z Range Roverem Evoque, napędzanego identycznym agregatem.
Bagażnik E-Pace’a pomieści standardowo 577 litrów. To o 72 litrów więcej niż oferuje BMW X1, a nawet o 117 litrów więcej w porównaniu do Audi Q3. To między innymi z tymi, niemieckimi, kompaktowymi SUV-ami będzie rywalizował nowy model Jaguara na europejskim rynku.
Deska rozdzielcza jest podobna do rozwiązań, jakie znajdziemy w innych modelach koncernu JLR. Konsola centralna jest domem dla systemu informacyjnego najnowszej generacji, obsługiwanego przez 10-calowy tablet Touch Pro, który posiada funkcje dotykowe, powiększania, chwytania ikon i przewijania. Ponadto, standardowe analogowe przyrządy można zastąpić 12,3-calowym panelem TFT, który można dostosować indywidualnie do swoich potrzeb.
Nowy „Jag” bazuje na tej samej płycie podłogowej co wspomniany Range Rover Evoque. Korzysta także w większości z tych samych rozwiązań technologicznych.
Model E-Pace zostanie szeroko zaprezentowany podczas sierpniowych targów IAA we Frankfrucie nad Menem.
Źródło: JLR, Menadżer Floty
oprac. jab