Nowe odmiany modelu Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz zaprezentował odświeżonego Sprintera. Auto otrzymało wyższy przedział wagowy oraz mocniejsze silniki.

Najnowszy wariant Sprintera ma dopuszczalną masę całkowitą 5,5 tony. Jest to o 0,5 tony więcej niż dotychczasowy limit. Dzięki temu ładowność nowego dostawczaka niemieckiej firmy wzrosła o 450 kg. W zależności od wersji (dmc od 3,0 do 5,5 tony) wynosi ona od 2,95 do 3,41 tony.

Nabywcy działający w branżach, w których liczy się waga przewożonego towaru, często zgłaszali zapotrzebowanie na wersję o wyższej ładowności. Dotyczy to np. sektora budowlanego albo usług komunalnych. Większa ładowność liczy się również w transporcie pasażerskim. Nowy Sprinter wagi ciężkiej jest adresowany też do producentów specjalistycznych zabudów. Jak dotąd przy wytwarzaniu pojazdów, których dopuszczalna masa po zabudowie przekraczała 5 ton (np. ambulansów, pojazdów straży pożarnej i innych aut specjalistycznych) wymagane były dodatkowe dokumenty – mówi Norbert Kunz, odpowiedzialny za ofertę Sprintera.

Mercedes-Benz wprowadzi do oferty również dwie nowe wersje silnikowe. Podstawowe jednostki napędowe staną się bardziej dynamiczne. Bazową będzie 4-cylindrowy silnik 2,15 litra (OM 651) o mocy 114 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W odniesieniu do poprzednika są to lepsze parametry o ok. 20%. Mocniejszy wariant będzie dysponował mocą 143 KM i maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm. Najmocniejsza odmiana 4-cylindrowej jednostki napędowej pozostaje bez zmian (163 KM), podobnie jak parametry silnika 3.0 V6 CDI, rozwijającej moc 190 KM oraz 440 Nm maksymalnego momentu.

Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6, która dla aut dostawczych będzie obowiązywać od września br.

Źródło: Mercedes-Benz