Nissan odświeżył swojego flagowego pick-upa

Nissan zaprezentował mocniejszego, inteligentniejszego i oszczędniejszego pod względem zużycia paliwa pick-upa Navara, wyposażonego w szereg nowych rozwiązań podnoszących atrakcyjność tego modelu.

Nissan Navara jest uniwersalnym pick-upem, który doskonale nadaje się do ciężkiej pracy w dni powszednie i na weekendową wyprawę za miasto. Dzięki właściwościom terenowym i zastosowanym rozwiązaniom samochód świetnie radzi sobie zarówno na szosie, jak i poza nią.

Z wielką przyjemnością ogłaszam wprowadzenie mocniejszej, inteligentniejszej i zużywającej jeszcze mniej paliwa Navary” — powiedział Paolo D’Ettore, dyrektor oddziału lekkich samochodów dostawczych w Nissan Europe. „Dzięki połączeniu komfortu, osiągów, ładowności i dzielności w terenie Nissan Navara nieprzerwanie odnosi sukcesy w całej Europie”.

Navara jest obecnie oferowana na 109 rynkach na całym świecie, a Nissan odnotowuje stały wzrost w dziale samochodów opartych na konstrukcji ramowej i lekkich pojazdów dostawczych. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu ambitnemu średnioterminowemu planowi oraz rosnącej gamie produktów wzrost ten będzie kontynuowany, gdyż coraz więcej kierowców na całym świecie kupuje nasze lekkie samochody dostawcze” — dodał.

Najważniejsze udoskonalenia w nowym Nissanie Navara to bardziej przyjazny dla środowiska i wydajniejszy silnik spełniający wymagania nowej normy emisji spalin Euro 6d-Temp. Zużycie paliwa zostało zredukowane o 10% w porównaniu z bieżącym modelem. Zwiększony został maksymalny moment obrotowy – z 403 na 425 Nm – bazowego zespołu napędowego o mocy 160 KM dzięki zastosowaniu podwójnego turbodoładowania. Nowa, 6-biegowa przekładnia manualna, z krótszym niż dotychczas drążkiem zmiany biegów, zapewniająca większy komfort użytkowania oraz – dzięki zmianie przełożeń poszczególnych biegów – przyczyniająca się do niższego zużycia paliwa. Navara otrzymała także system multimedialny NissanConnect z bardziej przyjaznym dla użytkownika 8‑calowym ekranem i usługami opartymi na połączeniu z Internetem, umożliwiającymi zdalne sterowanie niektórymi funkcjami pojazdu;

Nadwozie King Cab wyposażono w nowe, wielodrążkowe tylne zawieszenie. Ładowność zwiększono o 54-135 kg, w zależności od wersji. Dopuszczalna masa całkowita zwiększona do 3200 kg dla wersji King Cab oraz do 3250 kg dla nadwozia Double Cab. Nowością jest także System Trailer Sway Assist, który zwiększa stabilność toru jazdy holowanej przyczepy poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie momentem obrotowym silnika. Nowe są rozmiary i wzory obręczy kół;

Zmiany zaszyły również w konstrukcji samego silnika, w którym aluminiowe tłoki zastąpione zostały  tłokami stalowymi z powłoką DLC, co przekłada się między innymi na lepsze odprowadzanie ciepła oraz większą ekonomię użytkowania. Ciśnienie wtrysku zwiększono z 2000 do 2200 barów.

Zespół zaawansowanych technologii, w tym rozwiązania z zakresu NIM (Nissan Intelligent Mobility) uzupełniono o nowe funkcje. Standardowe wyposażenie najchętniej kupowanej wersji Tekna obejmuje: system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu, inteligentny system hamowania awaryjnego oraz system kamer 360°. Jak każdy lekki samochód dostawczy marki Nissan, również Navara jest objęta pięcioletnią gwarancją z limitem 160 000 kilometrów.

Promocyjne ceny nowego Nissana Navara Double Cab w Polsce rozpoczynają się od 127 720 zł brutto za wersję Visia z silnikiem 2.3 dCi 160 KM, a najpopularniejsza wersja Tekna z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem 2.3 dCi 190 KM to wydatek rzędu 167 586 zł brutto. W gamie jest także nadwozie typu King Cab, dostępne w wersji Visia oraz jako podwozie do zabudowy. Szczegóły cen promocyjnych w salonach dealerów.

Źródło: Nissan