Te modele powalczą o tytuł Samochodu Roku 2017 – ciekawostki o finalistach

Z szerokiej grupy 40 samochodów, została już tylko siódemka. Kapituła plebiscytu European Car of the Year 2017 (ECOTY), wytypowała ostatecznych kandydatów, którzy powalczą w finale o najbardziej prestiżowy tytuł na europejskim rynku motoryzacyjnym.

Po zakończonym, pierwszym etapie grono 58 jurorów (międzynarodowa grupa dziennikarzy motoryzacyjnych) przez kilka najbliższych miesięcy, będzie baczniej przyglądać się wytypowanej siódemce modeli, tak by wydać oficjalny werdykt w postaci głosowania tuż przed rozpoczęciem przyszłorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie. Gala wręczenia tytułu Car of the Year 2017 odbędzie się 6 marca.

Przypomnijmy, że do walki o tytuł Samochodu Roku 2017 mogą stanąć modele, które weszły do sprzedaży na europejskim rynku w całym bieżącym roku. Finałowa siódemka modeli to:

Alfa Romeo Giulia, Citroen C3, Mercedes-Benza Klasa E, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota C-HR, Volvo S90/V90

Wśród wybranych finalistów znalazły się już wcześniej wskazywane „pewniaki”, w postaci jedynego w tym zestawieniu modelu z Włoch czy też Klasy E. Niemniej warto wskazać kilka ciekawostek, związanych z tymi producentami:

+ Nissan – Micra to jedyny finalista tegorocznej edycji, który ma na swoim koncie tytył Samochodu Roku z 1993 roku

+ Volvo – jak dotąd szwedzka marka nigdy nie wygrała plebiscytu Car of the Year

+ Peugeot – najbardziej utytułowany producent w gronie finalistów (4 tryumfy – 1969, 1988, 2002, 2014)

+ Toyota – ostatnia wygrana japońskiej marki w europejskiej edycji COTY miała miejsce blisko 15 lat temu – w 2002 tytuł otrzymał Prius

+ Alfa Romeo – modele włoskiej marki sześciokrotnie stawały na podium w historii konkursu, największe laury udało się zdobyć dwóm – modelom 156 (1998 r.) i 147 (2001 r.)

+ Citroen – model C3 znalazł się już raz w czołowej siódemce plebiscytu, w 2003 roku musiał uznać wyższość wice- Mazdy 6 i mistrza- Renault Megane II.

+ Mercedes-Benz – jak ciężko markom premium rywalizować na przykład z popularnymi kompaktami wie producent ze Stuttgartu. Do tej pory Niemcy mogą pochwalić się jednym tytułem Car of the Year, który nota bene otrzymał najbardziej luksusowy wówczas samochód w ofercie Mercedesa – 450S, a więc słynna seria W116 z 1974 r.

Jarosław Bartkiewicz
Źródło: Menadżer Floty