Mitsubishi świętuje dekadę i-MiEV

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) obchodzi 10. rocznicę wprowadzenia na rynek samochodu miejskiego o zerowej emisji spalin i-MiEV, który utorował drogę do szybkiego rozwoju masowej produkcji pojazdów elektrycznych (EV).

Od momentu premiery Mitsubishi i-MiEV zapracował na reputację ekologicznego, cichego i sprawnego samochodu epoki transportu zorientowanego na środowisko naturalne. Model i-MiEV zyskał swoją świetną reputację nie tylko ze względu na zalety środowiskowe, ale także dzięki pojawieniu się we flotach rządowych wielu krajów, a także między innymi we flotach firm taksówkowych i w ofercie firm wynajmujących samochody. Ponadto i-MiEV okazał się ważnym środkiem transportu w sytuacjach kryzysowych, gdy niedobory paliw utrudniają korzystanie z samochodów z silnikami spalinowymi.

Układ napędowy Mitsubishi i-MiEV wykorzystano również w pojeździe użytkowym o nazwie Minicab MiEV, który został wprowadzony na rynek w 2011 roku. MMC dostarczy we wrześniu 1200 egzemplarzy tego samochodu dla Poczty Japońskiej. Mimo niewielkich rozmiarów, Minicab MiEV jest wystarczająco pojemny, by być przydatnym środkiem transportu dla firm dostarczających towary w zatłoczonych miastach.

Łączna sprzedaż Mitsubishi i-MiEV i Minicab MiEV na całym świecie osiągnęła poziom 31 000 sztuk w ciągu 10 lat od wprowadzenia na rynek (dane na koniec kwietnia 2019).

Co najważniejsze, Mitsubishi i-MiEV przyspieszył także badania i rozwój elektrycznych układów napędowych w MMC, co doprowadziło bezpośrednio do wprowadzenia na rynek w 2013 roku Outlandera PHEV, wyposażonego w innowacyjny hybrydowy układ napędowy, łączący silniki elektryczne i silnik benzynowy. Outlander PHEV jest najlepiej sprzedawanym pojazdem plug-in w Europie przez 4 ostatnie lata z rzędu (2015-2018)*1.

Model i-MiEV, wyposażony w akumulatory o pojemności 16 kWh i montowany z tyłu silnik elektryczny o niewielkich rozmiarach, uzyskuje zasięg 160 km (w cyklu NEDC*2) oraz 105 km (w cyklu WLTP*3), czemu towarzyszą dobre osiągi. Kompaktowe wymiary samochodu są idealne w środowisku miejskim, a starannie przemyślana koncepcja rozplanowania podzespołów pozwoliła na wygospodarowanie miejsca na wygodne wnętrze dla czterech osób.

W obliczu rosnącego popytu na samochody elektryczne MMC pracuje nad komercjalizacją systemów wymiany energii z domem V2H i siecią energetyczną V2G, aby dalej rozwijać i promować samochody elektryczne i hybrydowe plug-in (PHEV). Firma uważa to za krok w kierunku zapoczątkowania nowej ery, charakteryzującej się zintegrowanym systemem powiązań między pojazdami i ludźmi oraz społeczeństwem i środowiskiem naturalnym.

*1…Źródło: JATO Dynamics
*2…NEDC oznacza New European Driving Cycle
*3…WLTP oznacza Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure

źródło: Mitsubishi

Wideo

Menadżer Floty: Szkolenie Hybrydowa Flota - Czy to się opłaca?
!! Wyprzedzamy nowotwór
Menadżer Floty w Genewie - TOYOTA
Menadżer Floty w Genewie - LEXUS
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności