Mercedes uzupełnia ofertę silników w Klasie G

Mercedes wzbogaca gamę silnikową nowej Klasy G o wariant wysokoprężny. W rezultacie nabywcy słynnej „Gelendy” mają teraz do wyboru wersje: G 500, AMG G 63 oraz nowy wariant G 350 d, który można już zamawiać u dealerów Mercedesa. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom wiosną br. 

Nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik Diesla sprawia, że G 350 d jest najbardziej efektywną jak dotąd wersją Klasy G. Jednostka generuje moc 210 kW (286 KM) oraz  maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm, dostępny w zakresie 1200-3200 obr./min. Motor zaprojektowany został z myślą o spełnieniu przyszłych norm emisji spalin (RDE – Real Driving Emissions, emisje w warunkach rzeczywistej jazdy).

Nowy silnik wysokoprężny OM 656 także w Klasie G wyznacza standardy w zakresie osiągów – zarówno na utwardzonych, jak i na nieutwardzonych drogach. „Naszym celem było podniesienie osiągów przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i udoskonaleniu charakterystyki akustycznej” – podkreślił Ola Källenius, Członek Zarządu koncernu Daimler odpowiedzialny za badania w Grupie i rozwój w Mercedes-Benz Cars.

Wszystkie komponenty odpowiedzialne za efektywne oczyszczanie spalin umieszczono bezpośrednio przy silniku. Pomaga to w szybszym uzyskaniu skuteczności działania katalizatora i filtra cząstek stałych. Dzięki zintegrowanemu podejściu do kwestii technicznych – obejmującemu wykorzystanie nowych, stopniowanych mis spalania, dynamicznej, wielodrożnej recyrkulacji spalin i przysilnikowego układu kontroli emisji spalin – możliwe było dalsze obniżenie zużycie paliwa przy uzyskaniu wyjątkowo niskiej emisji spalin.

Taka konfiguracja w połączeniu z odpowiednią izolacją sprawiają, że układ kontroli emisji odznacza się niewielkimi stratami ciepła i idealnymi warunkami pracy. Za sprawą dodatkowo udoskonalonych rozwiązań z zakresu kontroli emisji 6-cylindrowy motor z rodziny nowoczesnych silników OM 656 plasuje się poniżej wszelkich limitów obecnego standardu Euro 6d-TEMP – nawet w wymagających sytuacjach drogowych i warunkach środowiskowych. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu w układzie wydechowym dodatkowego katalizatora SCR (selektywna redukcja katalityczna) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC).

Historia Klasy G rozpoczęła się od współpracy ówczesnego koncernu Daimler- Benz AG i firmy Steyr-Daimler-Puch w austriackim mieście Graz. W chwili premiery rynkowej, wiosną 1979 r., „Gelendę” oferowano z czterema silnikami o mocy od 53 kW/72 KM do 115 kW/156 KM. Klienci mogli zdecydować się na kabriolet z krótkim rozstawem osi lub kombi z krótkim albo długim rozstawem osi.

Firmy zdecydowały się na prostą, ale charakterystyczną nazwę w postaci litery „G”, pochodzącej od słowa „Geländewagen” (pojazd terenowy). W tamtym czasie nikt nie mógł podejrzewać, że w świetle późniejszych zmian w nazewnictwie klas osobowych Mercedesów – z pojedynczą literą w nazwie – była to decyzja niemal wizjonerska.

W 1989 r. pojazdy z serii modelowej 463 zapoczątkowały ewolucyjny proces, w ramach którego auto modernizowano nie tylko od strony technicznej. Ewolucja ta przyniosła systematycznie rosnącą rzeszę miłośników i podkreśliła charakter modelu jako ekskluzywnego pojazdu na każdą okazję. A od 1993 r. nosi on swoją obecną, oficjalną nazwę: Klasa G

źródło: Mercedes