Mercedes Klasa A z nagrodą „Best in class” Euro NCAP

Europejska organizacja Euro NCAP uhonorowała nowego Mercedesa Klasy A nagrodą „Best in Class” w kategorii „mały samochód rodzinny” za najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nowy Mercedes-Benz Klasy A przeszedł testy zderzeniowe Euro NCAP i osiągnął w nich znakomite wyniki. W rezultacie otrzymał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.

„Bardzo się cieszymy z nagrody Euro NCAP – to potwierdzenie najwyższych standardów bezpieczeństwa w naszych samochodach” – skomentował prof. Rodolfo Schöneburg, szef ds. pasywnego bezpieczeństwa i funkcji pojazdów w Mercedes-Benz Cars. „Jednak standardowe testy zderzeniowe reprezentują tylko niewielki wycinek rzeczywistych wypadków, do których może dojść na drogach – i dlatego Mercedes-Benz wszystkie swoje serie modelowe projektuje z uwzględnieniem około 40 różnych scenariuszy wypadków”.

Euro NCAP (European New Car Assessment Program – europejski program oceny nowych samochodów) to organizacja będąca inicjatywą europejskich ministerstw transportu, klubów samochodowych oraz stowarzyszeń ubezpieczeniowych. Przeprowadza ona testy zderzeniowe i ocenia bezpieczeństwo pojazdów na bazie dostępnych systemów ochronnych.

Sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen, powiedział „W 2018 roku wprowadziliśmy nowe, bardziej rygorystyczne testy, ze szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo najsłabiej chronionych użytkowników dróg. Zdobywcy nagród „Best in Class” wyraźnie dowodzą, że producenci samochodów dążą do zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a rankingi Euro NCAP odgrywają rolę katalizatora dla znaczących postępów w tej dziedzinie”.

Bezpieczeństwo czynne i bierne

Nowa Klasa A jest pierwszym modelem Mercedes-Benz, który częściowo opracowano w nowym Centrum Technologii Bezpieczeństwa Samochodów (TFS). W projekcie struktur pojazdu uwzględniono wyniki badań dotyczących rzeczywistych wypadków. Głównym elementem koncepcji bezpieczeństwa nadwozia jest bardzo sztywna kabina pasażerska. Jej wysoka sztywność w obliczu wypadku, np. przy zderzeniach czołowych, bocznych lub uderzeniach w tył auta oraz dachowaniu, wynika przede wszystkim ze zwiększonego udziału wysokowytrzymałej, ultrawytrzymałej i utwardzanej w procesie tłoczenia blachy stalowej.

Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu mają do dyspozycji trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem siły napięcia i napinaczem. W połączeniu z systemem PRE-SAFE® (wyposażenie opcjonalne) przednie fotele są wyposażone w napinacze o odwracalnym napięciu. Oba zewnętrzne miejsca z tyłu wyposażono w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia.

Najnowsza Klasa A seryjnie oferuje poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszkę kolanową dla kierowcy oraz kurtyny powietrzne. W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych modeli te ostatnie swoim zasięgiem obejmują również przedni słupek, zapewniając pełniejszą ochronę pasażerów. Do seryjnego wyposażenia należą także boczne poduszki powietrzne z przodu, chroniące miednicę i klatkę piersiową. Opcjonalnie dostępne są poduszki boczne z tyłu. Nowa Klasa A oferuje też najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, włącznie z funkcjami przejętymi z Klasy S. Systemy te zapewniają najwyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa w segmencie. Po raz pierwszy Klasa A jest w stanie w określonych sytuacjach poruszać się częściowo autonomicznie.

Samochód starannie śledzi sytuację w ruchu drogowym. Systemy kamer i radarów pozwalają mu obserwować drogę daleko przed sobą. Na potrzeby systemów wspomagających Klasa A korzysta również z danych map i nawigacji. Na przykład układ aktywnego utrzymywania odległości Active Distance Assist DISTRONIC – element dodatkowego pakietu bezpieczeństwa jazdy – może wspomagać kierowcę w licznych sytuacjach związanych z pokonywaniem trasy, a także predykcyjnie, w komfortowy sposób regulować prędkość auta, np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań lub rond.

Nowa Klasa A jest standardowo wyposażona w rozszerzony system aktywnego wspomagania hamowania Active Brake Assist. W zależności od sytuacji może on skutecznie zapobiec lub pomóc w złagodzeniu skutków kolizji polegającej na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu.

Źródło: Mercedes-Benz, Euro NCAP

Wideo

Menadżer Floty: Szkolenie Hybrydowa Flota - Czy to się opłaca?
!! Wyprzedzamy nowotwór
Menadżer Floty w Genewie - TOYOTA
Menadżer Floty w Genewie - LEXUS
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności