Mercedes-Benz z rekordową sprzedażą w Polsce

Polski oddział Mercedes-Benz od stycznia do września 2016 roku zarejestrował 8777 nowych samochodów osobowych. Wzrost na poziomie 42 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, jest najwyższy spośród wiodących marek segmentu premium.

Dwucyfrową dynamikę sprzedaży zanotowano także w ujęciu globalnym. Od początku roku na całym świecie dostarczono już ponad 1,5 miliona nowych aut z gwiazdą (+11,7 proc.), z czego tylko we wrześniu – 211 286 sztuk (+12,1 proc.). Co ciekawe niemiecki producent nigdy wcześniej nie dostarczył w ciągu jednego miesiąca więcej niż 200 000 samochodów.

Jeśli chodzi o rynek w Polsce, to jak już wspomnieliśmy na wstępie, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. z salonów Mercedesa wyjechało 8777 aut spod znaku trójramiennej gwiazdy, o 42,3 proc. więcej niż przed rokiem. Jeszcze wyższy wzrost zanotowano we wrześniu, gdy Mercedes-Benz okazał się najchętniej wybieraną marką samochodów premium na polskim rynku i dostarczył klientom 1229 nowych aut (+63,4 proc.).

Rekordowa na tle segmentu premium dynamika sprzedaży to m.in. zasługa popularności modeli z rodziny SUV (łącznie stanowią one ponad jedną trzecią sprzedaży) oraz Klasy C, która jest najczęściej kupowanym nowym Mercedesem w Polsce (od stycznia zarejestrowano blisko 1400 egzemplarzy). Bardzo wysoki popyt notuje też nowa Klasa E (prawie 1000 sztuk), kompaktowe modele Klas B i CLA (odpowiednio, 800 i 400 samochodów) oraz Klasa V (452 egzemplarze). Nieustającym zainteresowaniem cieszy się również Klasa S (prawie 500 sztuk). Ofertę Mercedes-Benz wśród SUV-ów wzmocnił właśnie GLC Coupe, sportowo stylizowany wariant modelu GLC.

Źródło: Mercedes-Benz Polska