Mercedes-Benz A35 AMG – już niedługo

Mercedes nie przestaje zaskakiwać. Po ostatnich modernizacjach swoich modeli i zmianie stylistyki, postanowił zmodernizować również odmiany AMG. Dlatego też w najnowszym hatchbacku marki (Klasa A) zrobiono nową odmianę – A35 AMG.

Mercedes w końcu jasno pokazał swojego przedstawiciela w świecie hot-hatchy. Ma on konkurować z Audi S3 czy Volkswagenem Glofem R. Jego wygląd zewnętrzny nawiązuje do poprzedniej odmiany tego modelu w wersji AMG. Nie mogło zabraknąć agresywnie zaprojektowanego zderzaka przedniego z lotkami na jego bokach, tylnego zderzaka z dyfozorem czy górnej lotki na klapie bagażnika. Również felgi nieco urosły. W tej odmianie do dyspozycji będą wersje 19- lub 20-calowe o charakterystycznym wzorze dla AMG.

We wnętrzu nie zaszło aż tak wiele zmian, jak na zawnętrz. Wyróżnikiem jest z pewnością sportowa kierownica oraz opcjonalne kubełkowe siedzenia z linii Performance. Reszta tak na prawdę pozostała bez zmian.

Pod maską tego „małego” AMG pracuje nowy 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, generujący 306 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu 4MATIC. Nowością jest w tym układzie przeniesienia napędu jest opcja Slippery. Zapewnia ona odpowiednią trakcję na śliskiej nawierzchni. Sprint od zera do setki według producenta ma zajmować 4,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h.

Innymi istotnymi zmainami jest dodanie aluminiowej rozpórki, zwiększającej sztywność i zmniejszająca tendencję do skręcania się nadwozia. Standardowe zawieszenie zastąpiono układem AMG Ride Control. Korzysta on z lekkich aluminiowych elementów zmniejszających masę nieresorowaną. Nowością są też od nowa zaprojektowane zwrotnice, dzięki którym A35 AMG ma lepiej skręcać nie wykazując przy tym tendencji do wyraźnej podsterowności lub wyrywania kierownicy z rąk przez zbyt duży moment obrotowy działający na przednią oś. Opcjonalnie będzie można zamówić aktywne zawieszenie Adaptive Damping Control z trzema trybami pracy.

Niestety w wersji A35 AMG zabraknie głośnego wydechu czy sportowych dodatków. Wszystko to zostało zarezerwowane dla odmiany A45 AMG.