Mazda podsumowuje wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał roku finansowego

Mazda Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe i sprzedażowe w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2019/2020, odnotowując globalną sprzedaż 353 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2019 roku.

Region europejski zwiększył wynik o 2% w ciągu trzech miesięcy, sprzedając 60 000 sztuk nowych samochodów. Niemcy, największy rynek dla Mazdy w Europie, wniosły do tego wyniku 17 000 sztuk (+ 6%), podczas, gdy sprzedaż w Wielkiej Brytanii, wbrew trendom rynkowym, wzrosła do 8 000 sztuk, co daje wzrost o 8%, liczony rok do roku.

W Japonii, krajowym rynku Mazdy, sprzedano 39 000 pojazdów. Ameryka Północna odnotowała sprzedaż 100 000 sztuk, a sprzedaż w Meksyku wzrosła o 1% do 13 000 pojazdów. Sprzedaż w Chinach wyniosła 54 000 sztuk, a 29 000 samochodów Mazda zostało sprzedanych w regionie Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej.

Wyniki sprzedaży Mazdy w pierwszym kwartale roku podatkowego przyniosły przychody w wysokości 848,9 mld jenów (6,85 mld EUR), co przełożyło się na zysk operacyjny w wysokości 7 mld  jenów (56,5 mln EUR) i dochód netto w wysokości 5,2 mld jenów (41,9 mln EUR).

Firma będzie uważnie monitorować pogarszające się otoczenie biznesowe na bieżąco, w roku podatkowym kończącym się 31 marca 2020 r. Prognoza Mazdy na cały rok pozostaje niezmieniona, z globalną sprzedażą na poziomie 1 618 000 sztuk samochodów, zyskiem operacyjnym w wysokości 110 mld jenów (873,0 mln EUR) i dochodem netto w wysokości 80 mld jenów (634,9 mln EUR).

W Europie modele nowej generacji – Mazda3, dostępna również z rewolucyjnym silnikiem benzynowym Skyactiv-X, oraz Mazda CX-30 otrzymują bardzo pozytywne recenzje. Oczekuje się, że oba modele przyczynią się do globalnego wzrostu sprzedaży w ciągu całego roku.

Źródło: Mazda