Marek Gawroński dyrektorem sprzedaży Volvo Polska

Wiceprezes Volvo Polska ds. relacji z Sektorem Publicznym, Marek Gawroński, objął dodatkowo funkcję Dyrektora Sprzedaży na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Gawroński dołączył do Volvo Polska w roku 2018 – jako wiceprezes ds. relacji z Sektorem Publicznym. Nadal będzie pełnił tę funkcję, a od stycznia jego zakres kompetencji znacząco się powiększa. Będzie dodatkowo odpowiedzialny za tworzenie strategii sprzedażowej Volvo, nadzór i zarządzanie sprzedażą, budowanie relacji z kluczowymi klientami – w obszarze autobusów miejskich, międzymiastowych i autokarów, na rynku polskim i w Krajach Bałtyckich.

Marek Gawroński jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Posiada wieloletnie doświadczenie w spółkach sektora transportowego, motoryzacyjnego, paliwowo-gazowego i energetycznego. Zajmował wyższe stanowiska kierownicze – m.in. w Alstom, Shell, PGE Polskiej Grupie Energetycznej i Vattenfall, odpowiadając za rynek krajowy, a także rynki państw Europy Środkowo-Wschodniej.

Przypomnijmy, że Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. We Wrocławiu Volvo posiada największa fabrykę w Europie oraz dział badań i rozwoju autobusów. Ponadto w Polsce firma zajmuje się sprzedażą autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych, posiada globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finanse i HR.

We Wrocławiu ulokowane jest europejskie centrum kompetencyjne Volvo w obszarze autobusów, to tu projektowane są i produkowane miejskie autobusy elektryczne i hybrydowe, a także nowoczesne autokary międzymiastowe i turystyczne.