LeasePlan Polska wdraża nowy model obsługi serwisowej

LeasePlan Polska uruchomił nowy model obsługi serwisowej, którego jednym z atutów jest możliwość korzystania z usługi „door to door”.

Model obsługi został opracowany i wdrożony w życie w kooperacji Motointegrator Flota, zdobywcą nagrody Usługa Flotowa roku w kategorii Serwis plebiscytu Fleet Derby 2015. Przedsiębiorstwo jest częścią Inter Cars S.A., największego dystrybutora części samochodowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Do nowego modelu obsługi zostało wyselekcjonowanych 127 warsztatów, często mniejszych i zlokalizowanych w centrach miast. W ramach oferty LeasePlan umożliwia klientom skorzystanie z usługi „door to door”, czyli dostawy i odbioru pojazdu z dogodnego dla użytkownika miejsca. LeasePlan Polska za standard przyjęło pełną informację o zakresie wykonywanych prac i wykorzystywanych części, szybkie umawianie wizyt i ich realizację w ciągu doby lub dwóch.

– Zdecydowaliśmy się na uruchomienie obsługi serwisowej we współpracy z Inter Cars w oparciu o analizę jakości i sprawności operacyjnej oraz efektywności kosztowej nowego modelu – mówi Michał Cierniak, dyrektor ds. operacyjnych i zakupów, LeasePlan Polska. – Pierwsi klienci, którzy pilotażowo zdecydowali się na skorzystanie z takiego rozwiązania, są bardzo zadowoleni z efektów. Doceniona została wyraźnie lepsza efektywność, połączona z istotnym spadkiem kosztów usługi.

wykres-model

Nowa usługa została pomyślana głównie o klientach z otwartą kalkulacją, polegającej na tym, że LeasePlan dzieli się z klientem powstałym zyskiem w przypadku powstania nadwyżki kosztów zabudżetowanych nad rzeczywistymi.

Z ankiety telefonicznej przeprowadzonej na grupie 250 użytkowników, którzy wzięli udział w programie pilotażowym wynika, że największe atuty modelu to dobre rozmieszczenie serwisów, usługa „door to door” oraz przeprowadzanie napraw zgodnie z ustalonymi terminami.

Źródło: LeasePlan Polska