Kolejny skok chińskich producentów aut na Europę

Producenci samochodów z Chin szykują się do nowej, poważniejszej ofensywy na rynku europejskim – donosi Automotive News China. Największe zakusy przejawiają marki Geely i Borgward, które za dwa lata mogą stać się poważnymi graczami na Starym Kontynencie zauważa.

Geely, które na ponowny podbój Europy zamierza tym razym wysłać swoją sub-markę Lynk & CO, ma oferować pojazdy skonstruowane w oparciu o wiedzę uzyskaną po przejęciu udziałów Volvo. Z kolei marka Borgward w swojej ofensywie może skorzystać na wiedzy byłych już przedstawicieli niemieckiego koncernu Daimler. Według chińskiego wydania Automotive News obaj producenci chcą w Europie oferować głównie crossovery i SUV-y oraz przekonać do siebie klientów alternatywnymi napędami. W przypadku Borgwarda można spodziewać się, że w europejskiej ofercie pojawi się model BX7 (zdjęcie główne) – średniej wielkości crossover wyposażony w napęd elektryczny. Model Lynk 01 (zdj. poniżej) będzie sprzedawany jako hybryda tradycyjna i plug-in.

lync01

Borgward rozważa także uruchomienie produkcji na terenie Starego Kontynentu. W 2018 roku zamierza rozpocząć produkcję BX7 w swojej fabryce, zlokalizowanej w niemieckiej Bremie. Docelowo mury fabryki ma opuszczać 10 000 sztuk tego modelu rocznie. Lynk & CO zamierza z kolei wykorzystać fabrykę Volvo w Gandawie, gdzie do produkcji modelu 01 posłuży ta sama linia produkcyjna, z której zjeżdża kompaktowa seria 40.

Źródło: Automotive News China