KIA zaprezentuje w Genewie odświeżone Niro

Już w przyszłym tygodniu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie swój debiut będzie miała Kia Niro po faceliftingu. Zmiany w stylistyce zewnętrznej i wykończeniu wnętrza dotyczą zarówno wersji hybrydowej, jak i hybrydy typu Plug-in.

Pod względem stylistyki nadwozia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in nawiązują do wyglądu elektrycznego e-Niro. Crossover zachował typowe elementy designu samochodów marki Kia, jak na przykład osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa oraz otrzymał nowe zderzaki z przodu i z tyłu, które zapewniają mu masywniejszy wygląd.

Przeprojektowano projekcyjne reflektory, w których znajdują się teraz charakterystyczne dla nowych modeli marki Kia światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. W ofercie są również opcjonalne reflektory w całości wykonane w technice LED. Od nowa zaprojektowane światła LED z tyłu nadają Niro jednocześnie bardziej wyjątkowego i nowoczesnego wyglądu. Nowy tylny zderzak otrzymał srebrną listwę oraz mieści w narożnikach nowe światła odblaskowe i przeciwmgielne.

Hybrydowe Niro jest teraz dostępne z większą liczbą opcji personalizacji wyglądu, które obejmują – do wyboru – dwa wzory 16-calowych obręczy kół z lekkich stopów oraz nowe, 18-calowe dwukolorowe obręcze kół z lekkich stopów. Hybrydowe Niro typu Plug-in jest dostępne z nowo zaprojektowanymi 16-calowymi aluminiowymi obręczami kół z ciemnoszarymi wstawkami.

W kabinie Niro wprowadzono szereg drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów, które wpłynęły na poprawę jakości wykończenia. Górna część deski rozdzielczej jest wykończona miękkim w dotyku materiałem, a na całej tablicy rozdzielczej znajduje się sporo eleganckich wstawek z materiału w kolorze błyszczącej czerni wykończonych srebrnymi lub chromowanymi (matowymi) elementami. Do Niro po faceliftingu Kia oferuje także system multimedialny z nowym opcjonalnym panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników. W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami.

Wnętrze odświeżonego Niro jest dostępne z nowymi pakietami kolorystycznymi do wyboru. W zależności od wyposażenia i rynku, hybrydowy crossover może być wykończony elementami w kolorach czerwono-pomarańczowym lub bordowym, które dodają kabinie elegancji. Do pierwszego zestawu zaprojektowano kontrastowe szwy w kolorze czerwonym, do drugiego – w kolorze fioletowym. Drugi zestaw kolorystyczny obejmuje nową tapicerkę siedzeń z perforowanej skóry w kolorze bordowym, podłokietniki w drzwiach w tym samym kolorze i deskę rozdzielczą wykończoną elementami w kolorze matowego chromu.

Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in są wyposażone w sześciobiegową automatyczną przekładnię o dwóch sprzęgłach, która daje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń przy pomocy łopatek umieszczonych przy kierownicy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewnia błyskawiczną zmianę przełożeń i znacznie bardziej dynamiczną jazdę niż elektronicznie sterowane przekładnie bezstopniowe (e-CVT) stosowane w wielu innych samochodach hybrydowych.

Niro jest napędzane 1,6-litrową benzynową jednostką napędową GDi (z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która współpracuje z silnikiem elektrycznym zasilanym z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,56 kWh (Niro w wersji hybrydowej) lub 8,9 kWh (Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in). Emisja dwutlenku węgla dla hybrydowego Niro wynosi zaledwie 99,8 g/km (w cyklu mieszanym WLTP), a dla Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in – jedynie 31,3 g/km (w cyklu mieszanym WLTP). W mieście hybrydowe Niro typu Plug-in może przejechać do 65 kilometrów wykorzystując do tego jedynie silnik elektryczny. W cyklu mieszanym WLTP zasięg bez żadnej emisji wynosi 49 kilometrów*.