Innowacyjna metoda sprzedaży marki Nissan

Nissan jako pierwszy producent samochodów w Europie sprzedał auto za pośrednictwem serwisu Twitter.

Klientem, który dokonał zakupu samochodu przez Twittera jest Raul Escolano. Od jego pierwszego kontaktu z Antamotor, największym dealerem w hiszpańskiej Galicji, do decyzji o zakupie minęło 6 dni.

Escolano rozesłał najpierw zapytanie do przedstawicielstw różnych marek, korzystając z hasztagu #compraruncocheportwitter (pol.: „kup samochód na Twitterze”). Dealer Antamotor wykorzystał platformę Periscope, na której umieścił film przedstawiający najważniejsze cechy modelu X‑Trail w spersonalizowanej prezentacji.

Następnie model Nissana został porównany z pojazdami konkurencyjnych marek, a osoby śledzące konto Raula Escolano mogły oceniać samochody wybrane do tego zestawienia. W ankiecie, którą wyświetlano 2,6 miliona razy (źródło: Brandwatch), zwyciężył X‑Trail zdobywając 43% głosów, co z pewnością pomogło Nissanowi w pozyskaniu klienta.

Całą transakcję zrealizowano przez Internet, a kluczyki do Nissana X‑Trail zostały dostarczone panu Escolano do domu przez kuriera. Odbiór pojazdu miał miejsce w hiszpańskiej centrali firmy. Było to pierwsze bezpośrednie spotkanie klienta z pracownikami Nissana od rozpoczęcia procesu sprzedaży 2 miesiące wcześniej.

Źródło: Nissan