Infiniti wprowadza nową jednostkę napędową V6

Oferta Infiniti już niedługo powiększy się o nową jednostkę napędową. Będzie to trzylitrowy silnik twin-turbo w dwóch wariantach mocy: 304 oraz 405 KM.

Wybrane modele Infiniti wprowadzane na rynek od 2016 roku, będą mogły zostać wyposażone w najnowszej generacji jednostkę napędową V6 twin-turbo. Trzylitrowy silnik jest zupełnie nową konstrukcją. Zmniejszona została jego masa (220,6 kg, czyli o 14,1 kg mniej niż poprzednik) oraz rozmiar. Było to możliwe poprzez zastosowanie lżejszego i bardziej zwartego bloku cylindrów. Dzięki temu wzrosła sprawność mechaniczna, a nowe rozwiązania zapewniły lepsze parametry.

Jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy. Słabsza odmiana rozwinie moc 304 KM przy 6400 obr./min oraz będzie dysponować 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1600-5200 obr./min. Druga, zdecydowanie mocniejsz,a będzie dysponowała mocą 405 KM osiąganą przy 6400 obr./min i 475 Nm momentu obrotowego dostępnego w tym samym zakresie prędkości obrotowej. Obie wersje opierają się na tych samych rozwiązaniach konstrukcyjnych i technologiach, ale w zależności od wariantu nieco się różnią. Słabszy będzie posiadać pojedynczą pompę wody, a mocniejszy dwie.

Nowe rozwiązania techniczne, jak Advanced Timing Control czy nowy układ zasilania z systemem bezpośredniego wtrysku benzyny DIG, sprawiły, że poprawiała się wydajność paliwowa o 6,7%. Kolejną nowością zastosowaną w silniku jest nowy zintegrowany kolektor wydechowy. Został on wbudowany w głowicę cylindrów. Takie rozwiązanie pozwoliło na zabudowanie katalizatora spalin bliżej kanałów wydechowych. W efekcie  nagrzewa się on dwukrotnie szybciej, przez co czas osiągnięcia pełnej wydajności jest krótszy.

Najnowsza jednostka napędowa V6 będzie produkowana od 2016 roku w fabryce silników w japońskiej miejscowości Iwaki.

Źródło: Infiniti