[IAA 2017] Toyota Hilux w unikatowej wersji Invicible 50

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jednym z najbardziej wzbudzających zainteresowanie zwiedzających jest Toyota Hilux, w specjalnie przygotowanej serii Invincible 50. Powstał jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie samochodami wielozadaniowymi w segmencie pick-upów.

Toyota Hilux zadebiutowała w 1968 roku, zaś na rynek europejski trafiła rok później. Legendarny pick-up, znany z wyjątkowej trwałości, to jeden z najpopularniejszych samochodów terenowych na świecie, ceniony przez szerokie rzesze fanów off-roadu. Obecnie model sprzedawany jest w 180 krajach i regionach świata. Do tej pory auto osiągnęło łączną sprzedaż na poziomie ponad 18 mln. sztuk.

Hilux używany jest na co dzień w najtrudniejszych warunkach na całym świecie oraz wielokrotnie towarzyszył podróżnikom w śmiałych wyprawach, np. na biegun północny, islandzkie wulkany i Antarktydę. Pick-up Toyoty ma też na koncie wiele sukcesów w rajdach off-roadowych, niejednokrotnie zajmując miejsce na podium w Rajdzie Dakar.

Zobacz najciekawsze premiery targów IAA Frankfurt 2017  (relacja Menadżera Floty) >>>

Z zewnątrz auto wyróżnia się matowym czarnym orurowaniem dachowym i bocznym, czarnymi listwami na nadkolach, pod którymi kryją się 18-calowe, czarne, matowe koła z lekkich stopów, z solidnymi oponami firmy BF Godrich. Firma ta dostarcza wyczynowe opony Hiluxom i Land Cruiserom startującym w rajdzie Dakar.

W środku pokazowy pick-up Toyoty zyskał plastikową matę na podłodze skrzyni ładunkowej i dużą skrzynkę na narzędzia, stworzone specjalnie dla tej wersji listwy ochronne na progach, dywaniki i wykończony skórą drążek hamulca ręcznego.

Rynek pick-upów przeznaczonych do celów rekreacyjnych, biznesowych i wielozadaniowych stale rośnie, dlatego według szacunków sprzedaż Hiluxa w 2017 r. osiągnie poziom 40 600 sztuk.

Źródło: Toyota