Hybrydowy Volkswagen Passat GTE w polskich salonach

U wybranych dealerów Volkswagena w Polsce można zamawiać Passata w wersji GTE, czyli hybrydę typu plug-in. Auto ma możliwość przejechania do 50 km w trybie elektrycznym. Całkowity zasięg samochodu wynosi do 1114 km.

Układ napędowy Passata GTE składa się z jednostki spalinowej o zapłonie iskrowym 1.4 TSI o mocy 156 KM oraz silnika elektrycznego generującego 115 KM. Łączna moc wynosi 218 KM. Połączenie doładowanego silnika benzynowego, wyposażonego w bezpośredni wtrysk benzyny z silnikiem elektrycznym ma sprzyjać efektywności pracy obydwu jednostek oraz służyć środowisku.

Passat GTE oferowany jest z przekładnią DSG. Akumulatory litowo-jonowe można ładować z domowej sieci. Czas takiej operacji wynosi 4 godziny i 15 minut (230V), a z sieci o napięciu 360V (za pomocą tzw. Wallboxa) tylko 2 godziny i 30 minut.

W trybie elektrycznym auto jest w stanie przejechać do 50 km. Natomiast na 50-litrach benzyny i napędzie elektrycznym łączny zasięg to ponad 1100 km.

Z zewnątrz auto wyróżnia się przede wszystkim diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C oraz  niebieską listwą na osłonie chłodnicy sięgającej do reflektorów. Wewnątrz znajdują się elementy charakterystyczne dla GTE, jak wskaźnik informujący o przepływie energii oraz system multimedialny, którego menu wzbogacono o funkcje odnoszące się do zespołu napędowego.

Volkswagen Passat GTE jest oferowany z Pakietem Bussines, który zawiera reflektory LED Top, system nawigacji satelitarnej, system aktywnych reflektorów Dynamic Light Assist oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Wiele funkcji auta można obsługiwać zdalnie za pośrednictwem smartfona, korzystając z aplikacji „Car-Net e-Remote”. Zalicza się do nich m.in. możliwość ładowania akumulatora, aktywowanie klimatyzacji czy też wskazanie ostatniej pozycji parkowania. Minimalna cena Passata GTE wynosi 173 490 zł.

Źródło: Volkswagen