Historyczny wynik Grupy Renault w Polsce

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 41 433 nowe samochody marek Renault i Dacia. Jest to wynik o 3633 sztuki lepszy w porównaniu do 2014 r.

– Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek odkąd jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku. Mam nadzieję, że nasze nowości Talisman, Megane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy, przełożą się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym  roku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.

Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 10,13%. Sprzedaż Renault wzrosła o 14,9%, a Dacii o 1,3%.

Renault znalazło się w pierwszej piątce wśród producentów sprzedających auta do firm. Sprzedaż aut osobowych marki Renault do przedsiębiorstw wyniosła 10 285 sztuki, natomiast aut dostawczych 8570 sztuk. Największy kontrakt, na blisko 800 samochodów, zrealizowany został dla Orange, 260 aut zakupiła firma farmaceutyczna Polpharma, 260 PepsiCo. Renault informuje też o kilku mniejszych kontraktach, na 150 – 160 aut, dla branży spożywczej czy zaopatrzenia biur.

W sprzedaży flotowej najbardziej popularnymi modelami okazały się Clio, Clio Grandtour oraz Megane Grandtour z wyposażeniem odpowiadającym standardom aut służbowych, tzn. klimatyzacją, zestawem głośnomówiącym i nawigacją. Najczęściej klienci wybierali silniki 1.5 dCi lub 1.6 dCi.

– Pod koniec roku wprowadziliśmy na rynek nowy model Talisman. W tym roku w sprzedaży pojawi się jego odmiana kombi, a także cieszące się największą popularnością w sprzedaży flotowej modele, czyli nowe Renault Megane oraz nowe Clio. Liczymy na jeszcze większy sukces na rynku flotowym w przyszłym roku – powiedział Tomasz Mróz, dyrektor sprzedaży flotowej Terytorium East.

Źródło: Renault Polska