Harrods powraca do ekofloty. Zamówienia klientów dostarczy elektrycznym Nissanem

Kultowy londyński dom towarowy Harrods wraca do technologii, którą stosował ponad 100  lat temu, kiedy po raz pierwszy wprowadził elektryczny samochód dostawczy do swojej floty. W XXI wieku rozpoczyna na nowo użytkowanie stuprocentowo elektrycznego furgonu, tym razem modelu Nissan e‑NV200.

Brytyjski dom towarowy to najnowszy europejski klient Nissana, który ma w swoim parku bezemisyjny model e‑NV200. Dotychczas japoński producent sprzedał europejskim firmom łącznie ponad 27 000 samochodów elektrycznych.

Nissan e-NV200 został specjalnie zaadaptowany pod kątem potrzeb Harrodsa w zakresie dostarczania zakupów. Cała przestrzeń ładunkowa furgonetki jest chłodzona. Zamontowano także regały umożliwiające przewóz świeżych produktów spożywczych w optymalnych warunkach. Nadwozie zostało oklejone folią w tradycyjnych zielono-złotych barwach Harrodsa, po których samochód można łatwo rozpoznać na ulicach miasta.

Zasięg e‑NV200 na jednym ładowaniu wynosi 170 km, co oznacza, że samochód z powodzeniem może realizować do 50 dostaw tygodniowo, pokonując w tym czasie średni dystans 241 km po ulicach Londynu, z jedną przerwą na uzupełnienie zapasu energii. Przy średnich kosztach eksploatacji na poziomie zaledwie 0,03 EUR/km e-NV200 jest alternatywnym i praktycznym rozwiązaniem mającym pozytywny wpływ na jakość powietrza w centrum miasta.

W 1919 roku sklep korzystał z amerykańskich elektrycznych furgonetek Walker z oponami całogumowymi. W późniejszych latach firma dysponowała flotą 60 samochodów elektrycznych, którymi dostarczała zakupy swoim klientom na terenie Londynu. W miarę wzrostu popularności silników benzynowych elektryczne furgonetki były stopniowo wycofywane. Jednak dzięki nowej technologii i rozbudowie infrastruktury Nissan umożliwił Harrodsowi ponowne wprowadzenie w pełni elektrycznego vana do firmowego parku pojazdów.

Jako pionier rynku samochodów elektrycznych od 2010 roku Nissan dostarcza rozwiązania w zakresie inteligentnej mobilności dla masowego odbiorcy i sprzedał już ponad 290 000 samochodów elektrycznych na całym świecie. Harrods dołączył do ponad 900 firm z całego świata, które zaufały Nissanowi w realizacji idei bardziej zrównoważonego rozwoju.

Źródło: Nissan
oprac. MF/jab