GT X Experimental – wizja przyszłości Opla

W miniony piątek, w warszawskim Studio Las, Opel przedstawił zwiastun przyszłości marki, którą reprezentuje nowy pojazd koncepcyjny – Opel GT X Experimental. 5‑drzwiowy, w pełni elektryczny, kompaktowy SUV odzwierciedla wartości i wizję marki Opel oraz daje przedsmak tego, czego należy się spodziewać po przyszłych modelach producenta. Wiele rozwiązań z auta koncepcyjnego ma pojawić się w nowym Oplu Mokka X.

Szczególne podejście, któremu Opel pozostaje wierny w całej swojej historii, można streścić w trzech słowach: niemieckość, przystępność i emocje. W przyszłości marka także zamierza odwoływać się do niemieckich korzeni w najbardziej nowoczesnym i pozytywnym wymiarze. „Nowa niemieckość” Opla jest oparta na najlepszych tradycyjnych niemieckich wartościach: inżynierskiej biegłości, autentycznej fascynacji świetnie wykonanymi maszynami oraz intensywnej koncentracji na funkcjonalności, jakości i niezawodności. Atuty te są wzbogacone przystępnością i otwartością. Nowy GT X Experimental, inspirowany tym innowacyjnym duchem Opla, zapowiada jak będą wyglądać samochody marki Opel w połowie lat 20. bieżącego stulecia: śmiałe, czyste w formie, ale niezwykle przystępne i skoncentrowane na użytkowniku.

Nazwa GT X Experimental nawiązuje do pionierskiego samochodu koncepcyjnego firmy Opel, czyli modelu Experimental GT z 1965 roku. Była to propozycja coupé dostępnego dla przeciętnego klienta oraz pierwszy samochód koncepcyjny zaprojektowany przez europejskiego producenta. Litera X odnosi się do planów firmy Opel w zakresie dalszego wzmacniania obecności na rynku pojazdów sportowo‑użytkowych: w 2021 roku 40 procent sprzedawanych Opli ma być SUV‑ami.

Przez dziesięciolecia firma Opel wykorzystywała samochody koncepcyjne do prezentowania planów marki na przyszłość. Większość tych pojazdów nie była przewidziana do produkcji seryjnej, ale pozwalały one wyznaczać zasady określające charakter kolejnych modeli. Pod tym względem trzy najnowsze koncepcyjne Ople w spójny sposób odzwierciedlają koncepcję rozwoju marki. Monza Concept z 2013 roku wyrażała dążenie firmy Opel do poprawy efektywności (niewielka masa, ogólna koncepcja konstrukcyjna, zespół napędowy oraz harmonizująca z tym założeniem smukła sylwetka). W GT Concept z 2016 roku dopracowano rozwiązania służące efektywności, projektując samochód skupiony wokół idei przystępności, prostoty i czystości formy. Kolejnym etapem jest GT X Experimental zaprojektowany w duchu wartości marki — niemieckiej, przystępnej i emocjonującej — wyrażającym się poprzez czystą i śmiałą stylistykę.