Grupa PSA opublikowała wyniki pomiarów dotyczących zużycia paliwa modeli marek Peugeot, Citroën i DS. Testy przeprowadzono w warunkach rzeczywistych w kooperacji z niezależnymi organizacjami.
W związku z aferą dotyczącą emisji spalin i spadku zaufania opinii publicznej do branży motoryzacyjnej, Grupa PSA zobowiązała się w listopadzie 2015 r. do publikowania rzeczywistych wyników zużycia paliwa w swoich samochodach. Koncern chce w ten sposób pokazać, że działa w sposób przejrzysty.
Ponadto przed końcem tego roku na stronach internetowych marek Peugeot, Citroën i DS zostanie udostępniony symulator, który umożliwi klientom tych marek sprawdzenie prognozy dot. zużycia paliwa przez ich samochody w zależności od stylu jazdy oraz warunków eksploatacji (długość przejazdów po drogach miejskich/pozamiejskich/autostradach, obciążenie pojazdu, itd.). Koncern pracuje też nad aplikacją „eco-driving”, która pomoże klientom w zarządzaniu zużyciem paliwa.
Co do samej procedury testowej, została ona przygotowana we współpracy z niezależnymi organizacjami Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE). Jest wzorowana na europejskim projekcie RDE „Real Driving Emissions”, mierzy zużycie paliwa z wykorzystaniem przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS). Wyniki pomiarów zostały poddane audytowi Bureau Veritas.
Pomiary były realizowane na drogach publicznych: 25 km w warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. W testach uwzględniono na przykład włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Poza testami, przeprowadzono ankiety wśród klientów Grupy PSA.
– Takie testy, prowadzone w rzeczywistych warunkach, dają klientom informacje bardziej reprezentatywne niż najnowsze testy laboratoryjne. Pomoże im to w wyborze modelu o najniższych wskaźnikach zużycia paliwa oraz emisji CO2 – powiedział Greg Archer, dyrektor działu ekologicznych pojazdów w Transport & Environment.
14 MODELI PEUGEOT |
Procedura T&E l/100 km |
Dane homologacyjne l/100 km |
Różnica l/100 km |
108 1.2l PureTech 82 M5 15” opony STD | 6.1 | 4.3 | 1.8 |
208 1.6l BlueHDi 100 M5 16” opony VLRR | 4.7 | 3.5 | 1.2 |
208 1.6l BlueHDi 100 S&S M5 16” opony ULRR | 4.7 | 3 | 1.7 |
2008 1.6l BlueHDi 100 M5 16” opony VLRR | 5.1 | 3.7 | 1.4 |
2008 1.6l BlueHDi 120 S&S M6 16” opony VLRR | 5.2 | 3.7 | 1.5 |
2008 1.2l PureTech 82 M5 16” opony VLRR | 6.4 | 4.9 | 1.5 |
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 16” opony VLRR | 7.1 | 4.8 | 2.3 |
308 1.6l BlueHDi 120 S&S M6 16” opony ULRR | 4.9 | 3.2 | 1.7 |
308 1.2l PureTech 130 S&S M6 16” opony VLRR | 6.6 | 4.6 | 2 |
308 1.2l PureTech 110 S&S M5 16” opony ULRR | 6.3 | 4 | 2.3 |
3008 1.6l BlueHDi 120 S&S M6 17” opony VLRR | 6.1 | 4.1 | 2 |
3008 1.2l PureTech 130 S&S M6 17” opony ULRR | 7.6 | 4.9 | 2.7 |
508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17” opony ULRR | 6.3 | 4 | 2.3 |
PARTNER 1.6l BlueHDi 100 M5 15” opony VLRR | 6.1 | 4.3 | 1.8 |
11 MODELI CITROËN |
Procedura T&E l/100 km |
Dane homologacyjne l/100 km |
Różnica l/100 km |
C1 PureTech 82 M5 Feel 15” opony STD | 6.1 | 4.3 | 1.8 |
C3 PureTech 82 M5 Exclusive 16” opony VLRR | 6.3 | 4.6 | 1.7 |
C3 Picasso BlueHDi 100 M5 Confort 16” opony VLRR | 5.7 | 3.8 | 1.9 |
C3 BlueHDi 75 S&S M5 15” opony ULRR | 4.9 | 3.0 | 1.9 |
C4 Cactus BlueHDi 100 M5 Shine 16” opony VLRR | 5.1 | 3.6 | 1.5 |
C4 Cactus PureTech 110 S&S M5 Shine 16” opony VLRR | 6.1 | 4.3 | 1.8 |
C4 BlueHDi 100 M5 Feel 16” opony VLRR | 5.1 | 3.6 | 1.5 |
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17” opony VLRR | 6.5 | 3.9 | 2.6 |
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S M6 Attraction 16” opony ULRR | 5.7 | 4 | 1.7 |
Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S M6 Intensive 17” opony VLRR | 7.4 | 5 | 2.4 |
Berlingo BlueHDi 100 M5 15” opony VLRR | 6.1 | 4.3 | 1.8 |
3 MODELE DS |
Procedura T&E l/100 km |
Dane homologacyjne l/100 km |
Różnica l/100 km |
DS 3 BlueHDi 120 S&S M6 Sport Chic | 5 | 3.6 | 1.4 |
DS 3 PureTech 110 S&S M5 So Chic | 6 | 4.3 | 1.7 |
DS 4 BlueHDi 120 S&S M5 So Chic | 5.4 | 3.8 | 1.6 |
Źródło: PSA