Grupa PSA publikuje rzeczywiste wyniki zużycia paliwa

Grupa PSA opublikowała wyniki pomiarów dotyczących zużycia paliwa modeli marek Peugeot, Citroën i DS. Testy przeprowadzono w warunkach rzeczywistych w kooperacji z niezależnymi organizacjami.

W związku z aferą dotyczącą emisji spalin i spadku zaufania opinii publicznej do branży motoryzacyjnej, Grupa PSA zobowiązała się w listopadzie 2015 r. do publikowania rzeczywistych wyników zużycia paliwa w swoich samochodach. Koncern chce w ten sposób pokazać, że działa w sposób przejrzysty.

Ponadto przed końcem tego roku na stronach internetowych marek Peugeot, Citroën i DS zostanie udostępniony symulator, który umożliwi klientom tych marek sprawdzenie prognozy dot. zużycia paliwa przez ich samochody w zależności od stylu jazdy oraz warunków eksploatacji (długość przejazdów po drogach miejskich/pozamiejskich/autostradach, obciążenie pojazdu, itd.). Koncern pracuje też nad aplikacją „eco-driving”, która pomoże klientom w zarządzaniu zużyciem paliwa.

Co do samej procedury testowej, została ona przygotowana we współpracy z niezależnymi organizacjami Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environnement (FNE). Jest wzorowana na europejskim projekcie RDE „Real Driving Emissions”, mierzy zużycie paliwa z wykorzystaniem przenośnych urządzeń podłączanych do samochodów (PEMS). Wyniki pomiarów zostały poddane audytowi Bureau Veritas.

Pomiary były realizowane na drogach publicznych: 25 km w warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. W testach uwzględniono na przykład włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Poza testami, przeprowadzono ankiety wśród klientów Grupy PSA.

– Takie testy, prowadzone w rzeczywistych warunkach, dają klientom informacje bardziej reprezentatywne niż najnowsze testy laboratoryjne. Pomoże im to w wyborze modelu o najniższych wskaźnikach zużycia paliwa oraz emisji CO2 – powiedział Greg Archer, dyrektor działu ekologicznych pojazdów w Transport & Environment.

14 MODELI PEUGEOT

Procedura T&E

l/100 km

Dane homologacyjne

l/100 km

Różnica

l/100 km

108 1.2l PureTech 82 M5 15” opony STD 6.1 4.3 1.8
208 1.6l BlueHDi 100 M5 16” opony VLRR 4.7 3.5 1.2
208 1.6l BlueHDi 100 S&S M5 16” opony ULRR 4.7 3 1.7
2008 1.6l BlueHDi 100 M5 16” opony VLRR 5.1 3.7 1.4
2008 1.6l BlueHDi 120 S&S M6 16” opony VLRR 5.2 3.7 1.5
2008 1.2l PureTech 82 M5 16” opony VLRR 6.4 4.9 1.5
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 16” opony VLRR 7.1 4.8 2.3
308 1.6l BlueHDi 120 S&S M6 16” opony ULRR 4.9 3.2 1.7
308 1.2l PureTech 130 S&S M6 16” opony VLRR 6.6 4.6 2
308 1.2l PureTech 110 S&S M5 16” opony ULRR 6.3 4 2.3
3008 1.6l BlueHDi 120 S&S M6 17” opony VLRR 6.1 4.1 2
3008 1.2l PureTech 130 S&S M6 17” opony ULRR 7.6 4.9 2.7
508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17” opony ULRR 6.3 4 2.3
PARTNER 1.6l BlueHDi 100 M5 15” opony VLRR 6.1 4.3 1.8
11 MODELI CITROËN

Procedura T&E

l/100 km

Dane homologacyjne

l/100 km

Różnica

l/100 km

C1 PureTech 82 M5 Feel 15” opony STD 6.1 4.3 1.8
C3 PureTech 82 M5 Exclusive 16” opony VLRR 6.3 4.6 1.7
C3 Picasso BlueHDi 100 M5 Confort 16” opony VLRR 5.7 3.8 1.9
C3 BlueHDi 75 S&S M5 15” opony ULRR 4.9 3.0 1.9
C4 Cactus BlueHDi 100 M5 Shine 16” opony VLRR 5.1 3.6 1.5
C4 Cactus PureTech 110 S&S M5 Shine 16” opony VLRR 6.1 4.3 1.8
C4 BlueHDi 100 M5 Feel 16” opony VLRR 5.1 3.6 1.5
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17” opony VLRR 6.5 3.9 2.6
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S M6 Attraction 16” opony ULRR 5.7 4 1.7
Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S M6 Intensive 17” opony VLRR 7.4 5 2.4
Berlingo BlueHDi 100 M5 15” opony VLRR 6.1 4.3 1.8

 

3 MODELE DS

Procedura T&E

l/100 km

Dane homologacyjne

l/100 km

Różnica

l/100 km

DS 3 BlueHDi 120 S&S M6 Sport Chic 5 3.6 1.4
DS 3 PureTech 110 S&S M5 So Chic 6 4.3 1.7
DS 4 BlueHDi 120 S&S M5 So Chic 5.4 3.8 1.6

Źródło: PSA