Goodyear wspiera Estron w zarządzaniu flotą

Program FleetOnlineSolutions (FOS) autorstwa koncernu oponiarskiego Goodyear pomaga firmie Estron, specjalizującej się w transporcie komponentów statków, utrzymać jakość i terminowość dostaw. Opracowane przez amerykańskiego producenta opon rozwiązanie pozwala zminimalizować liczbę przestojów i ograniczyć nakłady administracyjne.

Rotterdamska firma logistyczna współpracuje z Goodyear od ponad 15 lat, a od 2006 roku korzysta z rozwiązań FleetOnlineSolutions. Estron Transport BV oferuje całodobowe usługi przewozowe między krajami Beneluksu, Wielką Brytanią a Niemcami. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w transporcie części statków, odbywającym się w systemie ‘dokładnie na czas’. W ramach realizowanych zleceń firma wykorzystuje nowoczesną flotę pojazdów, w skład której wchodzi dziesięć ciągników i 280 naczep kurtynowych – wszystkie zostały wyposażone, w zaprojektowane pod kątem długich przebiegów, opony KMAX T w rozmiarze 385/65R22.5.

Efektywne zarządzania ogumieniem jest ważnym elementem działalności przewoźnika, dlatego Estron bazuje na najnowocześniejszych technologiach i wykorzystuje proces planowania realizowany w czasie rzeczywistym, który wspierany jest przez system śledzenia.

Duża część zadań związanych z zarządzaniem oponami w pojazdach Estron prowadzona jest w jednym miejscu, pozostałe wykonywane są za pośrednictwem ServiceLine24h, ogólnoeuropejskiej sieci pomocy na drodze, również oferowanej przez Goodyear.

ServiceLine24h korzysta ze wsparcia TruckForce, międzynarodowej sieci warsztatów oponiarskich dedykowanych do pojazdów ciężarowych, która obejmuje ponad 2000 dostawców usług. Dzięki uczestnictwu w programie FleetOnlineSolutions, wszystkie strony zaangażowane w prace związane z ogumieniem mają dostęp do potrzebnych informacji. Gwarantuje to precyzyjne wykonanie usługi, zgodnie z wymaganiami i uzgodnioną ceną.

Menadżerowie Estron mogą śledzić postępy napraw w czasie rzeczywistym, co ułatwia monitorowanie i planowanie harmonogramów pracy pojazdów. Program FOS umożliwia również ściślejsze przestrzeganie założeń firmy dotyczących opon, ponieważ wszyscy usługodawcy mają dostęp do kompletnych danych – jakie ogumienie należy montować w pojazdach floty, jakie powinno być ciśnienie i jakim momentem obrotowym dokręcać śruby. Gwarantuje to szybszy i dokładniejszy serwis opon oraz ograniczenie nakładów administracyjnych poprzez minimalizację fakturowania, co przekłada się na wyższą efektywność i maksymalizację czasu pracy pojazdów.

Źródło: Goodyear