Globalna sprzedaż marki SEAT najwyższa w historii

Globalna sprzedaż SEAT-a w pierwszym kwartale 2018 r. osiągnęła najwyższy poziom w historii marki. Od stycznia do marca na rynki dostarczono aż 19% więcej aut niż rok temu, co oznacza prawie 140 000 pojazdów.

Duży wpływ na wzrost globalnej sprzedaży marki w pierwszym kwartale 2018 r. miały trzy główne rynki SEAT-a. W Hiszpanii odnotowano wzrost o 15,5%, co przekłada się na sprzedaż 28 500 samochodów. W Niemczech sprzedano 25 300 pojazdów i jest to wzrost o 22,8% względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Natomiast w Wielkiej Brytanii marka zanotowała wzrost o 9,6%, sprzedając 18 400 samochodów. Krajem, w którym dostawy SEAT-a wzrosły najbardziej w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 r., jest Algieria, która staje się piątym co do wielkości rynkiem marki. Do końca marca sprzedano w niej 7 200 pojazdów, o 900 więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2017 r.

Od stycznia tego roku, SEAT zarejestrował niemal 3 400 nowych samochodów, co stanowi wynik o 20% lepszy od zeszłorocznego. Wśród klientów indywidualnych, marka odnotowała wzrost liczby rejestracji o 66%, co daje 1 240 samochodów. Polska obecnie jest dziewiątym co do wielkości rynkiem SEAT-a spośród 80 krajów, do których eksportowane są auta hiszpańskiej marki.

Najpopularniejszymi modelami marki pozostaje SEAT Leon oraz Ibiza i Ateca.

Źródło: SEAT