[GENEWA 2018] Lexus UX

Lexus UX to najmniejszy i najtańszy SUV japońskiej firmy. Nieco większy model NX jest bestsellerem japońskiej marki w Europie, Lexus liczy więc, że UX powtórzy jego sukces.

Auto zbudowane jest na nowej platformie oznaczonej GA-C, zapewniającej niskie położenie środka ciężkości pojazdu. UX ma 4495 mm długości, 1840 szerokości i 1520 wysokości.

Lexus UX ma napęd hybrydowy, którego podstawą jest silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i układ hybrydowy 4. generacji. Łączna moc układu to 178 KM. Lexus UX dostępny będzie z napędem na przód lub na wszystkie koła. W skład układu wchodzi bezstopniowa przekładnia CVT. Akumulator niklowo-wodorkowy umieszczony jest pod tylną kanapą, co pozwoliło na zwiększenie pojemności bagażnika.

W nowym modelu UX zastosowano wiele systemów podnoszących bezpieczeństwo jazdy, np. najnowszy system Lexus Safety System+ z układami reagującymi na niebezpieczeństwo kolizji, umożliwiającymi wykrywanie pieszych i rowerzystów (działające również w nocy).