[Genewa 2016] Volkswagen kolejny raz zaskakuje

Na stoisku Volkswagena nie zabrakło nowości. Niemiecki koncern przedstawił zarówno nowe modele, jak też ciekawe koncepty. Wśród nich można było podziwiać choćby UP!-a po faceliftingu, SUV-a na bazie Polo czy auto elektryczne o zasięgu ponad 500 km.

VW UP!

Jak co roku podczas targów w Genewie, Volkswagen zaprezentował parę nowości. Jednym z nich był odświeżony model UP!. Poza zmianami stylistycznymi , największą nowością jest nowy turbodoładowany silnik trzycylindrowy, generujący 89 KM i 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą rozpędzić tego malca do 100 km/h w przeciągu 10 sekund i maksymalnie osiągnąć 185 km/h. Mimo turbodoładowanego silnika, producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa to tylko 4,4 l/100 km, a maksymalny zasięg na pełnym zbiorniku wyniesie 800 km.

Wygląd zewnętrzny małego Volkswagena nie zmienił się znacząco. Przeprojektowane zostały zderzaki (przód, tył) i lusterka oraz dodano LED-owe reflektory. Niemiecka marka postawiła w przypadku tego modelu na personalizację. Chyba w żadnym aucie tej klasy nie ma tylu opcji. Klienci do wyboru będą mieli 13 lakierów nadwozia, trzy kolory dachu czy różne kolory felg.

Sporo zmian zaszło natomiast we wnętrzu. UP! otrzymał dwa ekrany systemu multimedialnego: 3,1-calowy, monochromatyczny oraz 5-calowy kolorowy. Kolejną nowością jest możliwość wyposażenia auta w automatyczną klimatyzację Pure Air Climatronic oraz nagłośnienie od firmy Beats Audio (7 głośników o mocy 300 W).

 BUDD-e

Podczas targów przedstawiciele marki zaprezentowali też studyjny pojazd BUDD-e. Został on skonstruowany w oparciu o elementy modułowej platformy do budowy pojazdów elektrycznych (MEB). Nowo opracowany elektryczny zespół napędowy ma mieć zasięg do 533 km, natomiast rozwijana moc maksymalna ma wynieść 235 kW. Kolejną nowością jest system ładowania, dzięki któremu w 30 min naładowane zostanie 80% baterii.

T-Cross Breeze

T-Cross Breeze to kolejny koncept, który mniej więcej określa w którą stronę marka będzie zmierzać w kolejnych latach. Zaprezentowane auto współdzieli płytę podłogową z Polo. Co ciekawe zaprezentowana odmiana cabrio jest jak na razie jedynie wersją studyjną, ale niemiecki producent zakłada wprowadzenie jej do produkcji. Ciekawe tylko ile z konceptu zostanie wdrożone do auta wytwarzanego w fabryce.