[Genewa 2016] Toyota C-HR – kolejna hybryda w gamie

Toyota konsekwentnie podąża wybraną przez siebie ścieżką. Podczas targów w Genewie zaprezentowała nowy hybrydowy model, który może przyciągnąć zdecydowanie więcej klientów niż do tej pory Yaris, Auris czy Prius.

Toyota jest liderem w kwestii alternatywnych źródeł energii wykorzystywanych w pojazdach. W swojej ofercie mają już cztery samochody hybrydowe (Yaris, Auris, RAv4 oraz Prius). Jednak nie każdemu przypada do gustu stylistyka marki. To może się zmienić ponieważ japoński producent zaprezentował w Genewie samochód, który nie różni się znacząco od konceptu na którym został oparty.

Toyota C-HR jest praktycznie wiernym odwzorowaniem konceptów pokazanych najpierw w Paryżu w 2014 roku, a następnie we Frankfurcie w 2015 roku. Stylistycznie auto stanowi połączenie pomiędzy smukłą sylwetką coupe i masywną dolną częścią auta. Dzięki takiemu designowi nowy crossover ma duże szanse osiągnąć sukces na rynku.

Model C-HR będzie można kupić w paru wersjach silnikowych. W ofercie znajdzie się konwencjonalne jednostki napędowe jak np. turbodoładowany silnik benzynowy 1,2 litra o mocy 116 KM, dostępny z 6-biegową przekładnią manualną bądź skrzynią CVT. Producent poinformował również, że na niektórych rynkach będzie też dostępna odmiana z 2-litrowym silnikiem, zsynchronizowanym wyłącznie ze skrzynią CVT. Na chwilę obecną nie wiadomo jednak czy taka opcja będzie oferowana w Polsce.

Najciekawszą wersją napędową nowej Toyoty C-HR jest rozwiązanie hybrydowe IV generacji. Układ ten generuje 122 KM. Co ciekawe sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40%. Inżynierowie Toyoty zadbali też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.

Nowa Toyota będzie oferowała najwyższy standard bezpieczeństwa znany z bardziej luksusowych modeli. Standardowo dostępny będzie Pakiet Toyota Safety Sense, który obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) i aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).

Źródło: Toyota