[Genewa 2016] Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo od czasów modelu 159 nie miała żadnego przedstawiciela w segmencie D. Teraz to się zmienia, ponieważ w Genewie została przedstawiona standardowa odmiana Giulii.

Do tej pory informacje o modelu Giulia dotyczyły przede wszystkim wersji Quadrofoglio o mocy 510 KM. Teraz marka w końcu pokazała długo wyczekiwaną standardową wersję tego auta. Jak przystało na Włochów, stylistycznie Giulia wyróżnia się pod względem wzornictwa.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości i niczym nie odbiegają od innych aut z tego segmentu. W zależności od wersji wyposażenia, auto będzie wyposażone w 3,5- lub 7-calowy kolorowy wyświetlacz umieszczony pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem. Za jego pośrednictwem mają być przekazywane najważniejsze informacje o pracy pojazdu. Wraz z modelem Giulia debiutuje nawigacja opracowana przez Magnetti Marelli. Będzie ona obsługiwana przez wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala.

Pod maską Giulii może pracować nowy silnik benzynowy o objętości skokowej dwóch litrów. Generuje on 200 KM przy 5000 obr./min oraz 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1750 obr./min. Jeżeli dla kogoś nie są to wystarczające parametry, to producent oferuje odmianę Quadrofoglio z jednostką napędową 2,9 litra BiTurbo o mocy 510 KM. W takim zestawieniu auto osiągać będzie 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Alfa Romeo nie zapomniała też o zwolennikach silników wysokoprężnych. Specjalnie dla nich dostępna będzie jednostka o objętości skokowej 2,2 litra, generująca 150 KM oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub 180 KM oraz 450 Nm. Z podanych informacji wynika, że diesel będzie mógł również współpracować z 8-biegową przekładnią automatyczną.