Ford Ranger liderem w segmencie pickupów w Europie

Od początku stycznia do końca listopada Ford znalazł nabywców na 25 500 egzemplarzy Rangera. Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku (zestawienie dla EU-20). Jak wynika z wewnętrznych danych Forda, Ranger został liderem segmentu pickupów wyprzedzając m.in. Toyotę Hilux.

Ford Ranger doczekał się już nowej wersji modelowej, w której została zmieniona choćby stylistyka przedniej części auta. Do tego w pojeździe zaimplementowano udoskonalone jednostki napędowe, ze zoptymalizowanym zużyciem paliwa o 17%. Pickup od Forda może zostać wyposażony w  np. w układ ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, adaptacyjny tempomat z funkcją wczesnego ostrzegania czy funkcja rozpoznawania znaków drogowych.

Ford Ranger na razie jest liderem w segmencie, ale wkrótce może się to zmienić. Z początkiem przyszłego roku do sprzedaży wchodzą nowe Mitsubishi L200 i Nissan NP300 Navara. Nieco później ma zostać wprowadzona do oferty odświeżona Toyota Hilux. Poza tym do wejścia do segmentu szykują się nowe marki.

Na bazie Nissana NP300 Navara mają powstać pickupy Mercedesa oraz Renault. Z kolei rozwiązania konstrukcyjne zaczerpnięte z nowego L200 znalazły zastosowanie w modelu Fiat Fullback. Krążą również plotki, że Volkswagen planuje przeprowadzić modernizację Amaroka.

Źródło: Ford