Advertisement

Ford EcoSport – debiut kompaktowego SUV-a

Ford zaprezentował nowy model kompaktowego SUV Ford EcoSport, który po raz pierwszy będzie wyposażony w system napędu wszystkich kół Ford Intelligent All Wheel Drive.

Sercem samochodu będzie nowy, zaawansowany technicznie silnik Diesla EcoBlue o pojemności 1,5 litra i o mocy maksymalnej do 125 KM, w którym zoptymalizowano emisję CO2. Po raz pierwszy także dostępna będzie usportowiona wersja samochodu, którą stworzono inspirując się pojazdami przygotowanymi przez dział Ford Performance: EcoSport STLine. Nowy Ford EcoSport będzie wyposażony w systemy wspomagające kierowcę, w tym w system łączności SYNC 3, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości oraz w tylną kamerę cofania.

Nowy model jest proponowany w 12 wyrazistych kolorach nadwozia i oferuje sporo opcji personalizacji – w tym opcjonalne, kontrastujące malowanie dachu obejmujące również słupki drzwiowe do wysokości dolnej linii okien bocznych, spojler dachowy i lusterka boczne. Wnętrze zostało opracowane i wykończone ze szczególną starannością, zapewniając podróżnym wyjątkowo przyjemne wrażenia z jazdy, do czego przyczyniły się takie elementy, jak 8-calowy ekran dotykowy LCD, ogrzewana kierownica i sprytne rozwiązania dotyczące przewozu ładunków, w tym regulowana wysokość podłogi bagażnika.

Nowy Ford EcoSport na rynki europejskie będzie produkowany w zakładach w Craiova, w Rumunii, gdzie w przygotowanie jego produkcji zainwestowano 200 milionów euro, a do salonów sprzedaży trafi jeszcze w tym roku, dołączając do innych europejskich modeli SUV Forda – Edge i Kuga. Inny nowy model, dla którego inspiracją były samochody SUV – crossover Fiesta Active, trafi do sprzedaży w Europie w przyszłym roku.

Napęd wszystkich kół Ford Intelligent All Wheel Drive to rozwiązanie, które jest oferowane w połączeniu z zupełnie nowym silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra współpracującym z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik zapewnia moc maksymalną 125 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 4,5 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 119 g/km. Inteligentny napęd na wszystkie koła monitoruje przyczepność kół samochodu do nawierzchni drogi i może zmienić rozkład momentu napędowego na osie do 50/50 na przednie i tylne koła w ciągu mniej niż 20 milisekund – dwadzieścia razy szybciej, niż trwa mrugnięcie oka. System niezauważalnie zmienia rozkład momentu napędowego na wszystkie cztery koła, zapewniając w ten sposób większe bezpieczeństwo jazdy, szczególnie na śliskich drogach.

Od połowy 2018 roku 125-konny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 1,5 litra dostępny będzie z napędem na przednie koła i z zupełnie nową, niskotarciową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów, co zapewni jeszcze niższą emisję CO2 i proporcjonalnie niższe zużycie paliwa. Silnik wysokoprężny TDCi 1,5 litra o mocy 100 KM w połączeniu z napędem na przednie koła i z zupełnie nową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów będzie dostępny od początku sprzedaży nowego modelu.

Nowy model oferowany będzie także z wielokrotnie nagradzanym benzynowym silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra w wersjach 125 KM, 140 KM, a od połowy 2018 również 100 KM mocy maksymalnej, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wersja 125 KM dostępna będzie również z sześciobiegową przekładnią automatyczną ze sterowaniem łopatkami umieszczonymi na kolumnie kierownicy, co umożliwia wygodne sterowanie jej pracą.

Źródło: Ford

Galeria



Wideo

TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
Adam Kornacki zaprasza na II Międzynarodowe Targi EkoFlota
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności