Facebook szykuje usługę carpoolingu

Facebook złożył w amerykańskim urzędzie patentowym wniosek o rejestrację rozwiązania dot. usługi carpoolingu.

Usługa ma umożliwiać użytkownikom serwisu społecznościowego na wspólne podróżowanie jednym samochodem na wydarzenia, np. koncerty. Dany użytkownik będzie mógł ogłosić, że wybiera się na dane wydarzenie i podać liczbę miejsce dostępnych w swoim samochodzie.

Będzie też mógł zaprosić konkretne osoby i wybierać, czy z carpoolingu będą mogli skorzystać tylko znajomi, czy również obce osoby. Z drugiej strony użytkownicy, którzy nie dysponują własnym transportem będą mogły sprawdzać, czy ktoś nie oferuje fotela w swoim aucie.

Dopasowywanie pasażerów może się opierać nie tylko na stopniu zażyłości, ale również zainteresowaniach w kwestii filmu, potraw itd. Facebook ma wyznaczać najlepszą możliwą trasę oraz pokazywać, gdzie znajduje się samochód, który ma nas odebrać.

Usługi carpoolingowe (ride sharingowe) wzbudzają coraz większe zainteresowanie dużych koncernów. Facebook w grudniu podpisanie umowy partnerskiej z Uberem. Niedawno pisaliśmy o tym, że General Motors zainwestuje ok. 500 mln dol. w konkurującą z Uberem firmę Lyft i przejmie za 35-37 mln dol. inne przedsiębiorstwo z tej branży – Sidecar Technologies.

Źródło: Fleet Europe/Business Insider