Dziesięciolecie Inchcape Motor Wrocław

Inchcape Motor Wrocław w trakcie dziesięciu lat działalności obsłużył 60 000 klientów i sprzedał 7000samochodów marek BMW i MINI. Firma, która znajduje się w gornie 50 największych dealerów w Polsce, planuje przyspieszyć tempo rozwoju na rynku dolnośląskim.

– Naszym celem jest wzrost wolumenu sprzedaży obecnie sprzedawanych marek (BMW, MINI, BMW Motorrad). Nie zamykamy się również na dalszy rozwój biznesu w Polsce, uważnie analizując pojawiające się możliwości. Wrocław stanowi dla nas bardzo ważny przyczółek do rozwoju – powiedział Marcin Słomkowski, prezes BMW Inchcape w Polsce.

Strategia Inchcape skupi się w najbliższych latach także na rozwoju regionalnej sieci sprzedaży, w tym woj. dolnośląskim. Jest to wynik analizy potencjału regionu oraz wzrostu zamożności Polaków. Podczas, gdy ogólnopolski udział BMW w rynku wyniósł w 2015 r. 2,34%, w woj. dolnośląskim BMW miało 3% udziału w rynku, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż w skali całego kraju. Wynik ten to zasługa dealera Inchcape Motor, który zanotował 27% dynamikę sprzedaży w 2015 r.

Podobnie wygląda sytuacja z MINI. Ogólnopolski udział tej marki w rejestracjach nowych samochodów wynosi 0,28%. W województwie dolnośląskim był prawie dwukrotnie wyższy i wyniósł 0,54%.

– W perspektywie 5 lat myślimy o sprzedaży na poziomie 5000 nowych samochodów rocznie  – powiedział prezes Inchcape. – Z naszych usług korzysta obecnie 20% wszystkich użytkowników autoryzowanych serwisów marek BMW i MINI w Polsce. Nasze wzrosty sprzedaży wynikają z wysokiego wskaźnika zadowolenia i jakości obsługi w serwisie. Nasz wskaźnik absorpcji serwisowej wynosi prawie 90%. Dzięki temu bylibyśmy w stanie utrzymać całe przedsiębiorstwo nawet w przypadku dużych zawirowań rynkowych – wyjaśnia szef Inchcape Motor Polska. Słomkowski dodaje, że przy dzisiejszej koniunkturze i rynkowych wzrostach dobrze prosperująca obsługa posprzedażowa pozwala zwiększać zyski firmy o około 20% w skali roku.

Źródło: Inchcape Motor Polska