Advertisement

Druga generacja autonomicznego pojazdu

Toyota Research Institute (TRI) przedstawiła prototyp autonomicznego samochodu drugiej generacji. Został on w całości opracowany przez TRI. Lexus LS 600hL został wyposażony w lidar, radar i kamerę, które umożliwiają samodzielne poruszanie się bez całkowitego polegania na precyzyjnych mapach.

Toyota rozpoczęła pracę nad pojazdami autonomicznymi w Stanach Zjednoczonych w 2005 roku, w swoim centrum technicznym w An Arbor w stanie Michigan. Pierwsze patenty zostały zgłoszone w 2006 roku. Co ciekawe japońska marka ma najwięcej patentów w dziedzinie autonomicznych pojazdów.

Dowodem zaawansowania Toyoty w badania nad autonomicznymi pojazdami jest pierwsza prezentacja prototypowego Lexusa, która odbyła się podczas Prius Challenge Event na torze Sonoma Raceway w Kalifornii. Lexus LS600hL jest wyposażony w lidar, radar i kamerę umożliwiającą samodzielne poruszanie się bez polegania na precyzyjnych mapach.

Nowy, bezpieczny i zaawansowany autonomiczny pojazd badawczy jest pierwszą platformą opracowaną w całości przez TRI i odzwierciedla szybki postęp naszego autonomicznego programu„, powiedział prezes TRI Gill Pratt.

Wizja całego systemu opiera się obliczeniach i skupia się w dużej mierze na wizji maszynowej i uczenia maszynowego. Dzięki zastosowaniu lidaru, radaru oraz kamery zmniejszyła się konieczność opierania systemu na dokładnych mapach o wysokiej rozdzielczości.

Jest to druga generacja opracowanej platformy zaawansowanego pojazdu badawczego, która została ujawniona przez Toyotę na 2013 Consumer Electronics Show. Cały układ został zbudowany na platformie Lexusa LS600hL, który oferuje solidny interfejs drive-by-wire. Druga generacja układu jest dość elastyczna i w łatwy sposób może być ulepszana. Dzięki niej możliwe będzie opracowanie ścieżek badawczych TRI dla systemów Chauffeur and Guardian.

Pierwszy z nich jest systemem w pełni autonomicznym, sklasyfikowanym według SAE jako nieograniczony poziom 5 autonomii i poziomu 4 ograniczone. Drugi z kolei jest systemem stale monitorującym styl jazdy i w razie potrzeby ostrzeże kierowcę aby nie doszło do kolizji.

Toyota coraz większy nacisk kładzie na bezpieczeństwo. Dlatego w standardowym wyposażeniu każdego modelu Lexusa i Toyoty od końca 2017 roku w USA, będzie system awaryjnego hamowania.

Źródło: Toyota

 

Galeria



Wideo

TEST magazynu Menadżer Floty - Toyota Auris Hybrid Kombi - długi dystans
II Międzynarodowe Targi EkoFlota 2017: Innowacje, Ekologia, Mobilność - podsumowanie
II Międzynarodowe Targi EkoFlota w skrócie
Adam Kornacki zaprasza na II Międzynarodowe Targi EkoFlota
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności