Dobra sprzedaż Mercedesa w Polsce i na świecie

W samym listopadzie zarejestrowano 877 nowych aut Mercedesa w Polsce, czyli o 41% więcej niż przed rokiem. Ogólna sprzedaż aut osobowych marki po 11 miesiącach w kraju wyniosła 8244 sztuki. Firma równie dobrze radzi sobie na rynkach światowych, gdzie od stycznia do listopada zyskała 13,9% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Od początku roku do końca listopada najchętniej wybieranymi autami producenta ze Stuttgartu w Polsce były Klasa B (505 szt.), Klasa C (1197 szt.), Klasa CLA (873 szt.), Klasa GLA (1002 szt.), Klasa S (624 szt.) oraz SL i Mercedes-AMG GT (łącznie 37 szt.). Modeli Klasy GL i G zarejestrowano 181 egzemplarzy, a Klasy V – 400 szt. Równie dobre wyniki uzyskał dopiero co wprowadzony na rynek SUV GLC. Sprzedał się łącznie w liczbie 154 szt.

Co drugi nabywca nowego Mercedesa czy Smarta skorzystał z usług finansowych Mercedes-Benz Bank. Spośród wszystkich podpisanych umów (3474), 956 dotyczyło usług Lease&Drive z wysoką wartością wykupu.

W Europie sprzedaż w listopadzie wyniosła 67 500 sztuk (+10,5%). Od początku roku klientom z naszego kontynentu dostarczono 726 606 aut (+10,8%), co jest wynikiem rekordowym dla Mercedesa. W samych Niemczech zarejestrowano w listopadzie 23 878 pojazdy. Rekordowe wyniki padły w Wlk.Brytanii, Szwajcarii, Szwecji i Portugalii.

Listopadowa sprzedaż w Azji osiągała poziom 55 735 sztuk (+24,7%). W samych Chinach Meredes-Benz sprzedał w listopadzie 36 313 aut (+38,7%), a w całym roku już ponad 300 000 pojazdów. W Korei Południowej odnotowano poprawę o 40%.

Mercedes swoją popularność zyskuje w dużej mierze dzięki SUV-om. Ich sprzedaż wzrosła po wprowadzeniu modeli GLA i GLC. Od stycznia do listopada do klientów trafiło łącznie 465 338 aut uterenowionych. Już niedługo do ich gamy dołączy GLS.

Również Smart dobrze sobie poradził w listopadzie. Popyt na samochody tej marki wzrósł o 45,3% (10 840 aut). Od początku roku przekazano klientom ponad 100 000 pojazdów.

Źródło: Mercedes-Benz