Debiut giełdowy Volvo opóźniony

W tym roku Volvo miało zadebiutować na giełdzie. Właściciel marki, chiński koncern Geely, postanowił opóźnić jednak cały proces. Jest to wynik skutków wojny handlowej prowadzonej przez USA z Chinami – tłumaczy „Financial Times”.

Koncern Geely planował pierwszą publiczną oferę Volvo przedstawić pod koniec tego roku. Według doniesień Finnancial Times, mają oni zabezpieczenie w postaci 30 mld dolarów na debiut giełdowy szwedzkiej marki. Powstały jednak obawy iż część inwestorów mogłaby ponieść straty po IPO (Initial Public Offering).

Musimy mieć pewność, że mamy przestrzeń nad głową, dzięki której będziemy mogli spojrzeć w oczy inwestorom w rok po IPO – mówił „FT” prezes Volvo Hakan Samuelsson. – To wciąż opcja (IPO), bardzo realistyczna możliwość, jednak nie nastąpi to natychmiast. (…) Wyczucie czasu musi być optymalne – dodał.

Według szefa Volvo obecna styuacja nie jest optymalna, gdyż biznes potrzebuje stabilnych warunków rynkowych. Dlatego też Prezes Geely Li Shufu podjął decyzję o opóźnieniu wejścia na giedłę.