Dacia pnie się w górę w rankingu sprzedaży w Polsce

Sprzedaż samochodów marki Dacia w Polsce wzrosła w okresie styczeń-lipiec o 34,6% w porównaniu do tego samego okresu w 2015 r. Szczególnie dużą popularnością cieszy się model Duster, który jest najchętniej wybieranym SUV-em w naszym kraju.

Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku zarejestrowano w Polsce 241 990 nowych samochodów osobowych, z czego 10 464 to auta marki Dacia. Firma awansowała w rankingu sprzedaży z 11. na 8. miejsce.

Popyt na model Duster wyniósł 5165 egzemplarzy. Licząc łącznie sprzedaż do klientów indywidualnych i instytucjonalnych, samochód plasuje się na 9. pozycji w rankingu aut osobowych. Patrząc na ranking rejestracji na klientów indywidualnych, Duster zajmuje 5. pozycję, a na REGON na 11. miejsce. Do firm trafiło 3000 sztuk rumuńskiego SUV-a.

Na świecie sprzedano już 4 miliony samochodów marki Dacia, w tym 1 600 000 szt. Logana (dane z lipca 2016 r.). Szacuje się, że do lutego 2017 roku zostanie sprzedanych ponad milion Dusterów (na dziś jest to 900 000 szt.).
Dacia cieszy się coraz większą popularnością na świecie, jest sprzedawana w 44 krajach. Jest piątą marką na rynku samochodów osobowych we Francji, a Sandero jest tam najlepiej sprzedającym się modelem.

Źródło: Renault/Dacia