Coraz mniej Bliskiej na rynku

W przeciągu ostatnich 3,5 roku zniknęło z polskiego rynku niemal 360 stacji Bliska należących do PKN Orlen. Na koniec pierwszego półrocza 2016 roku funkcjonowało jedynie 130 placówek.

PKN Orlen wprowadzając sieć Bliska na rynek deklarował, że może być nawet 900 stacji na terenie kraju. Jednak w szczytowym momencie w 2012 roku liczyła ona 489 placówek. Od tego czasu ich liczba zaczęła drastycznie spadać. Tylko w ciągu sześciu miesięcy tego roku sieć skurczyła się o 30 stacji. Nie oznacza to jednak, że punkty są likwidowane. W większości Bliska zmienia logo na Orlen czyli marki premium koncernu.

PKN Orlen zapewnia, że nie zamierza całkowicie rezygnować z segmentu ekonomicznego i oficjalnie wycofywać marki Bliska z rynku. Przekonuje, że wszystkie działania są efektem strategii wzrostu efektywności sieci stacji poprzez dostosowanie stacji do otoczenia rynkowego oraz potencjału danej placówki.

Na chwilę obecną znaczenie Bliskiej w sieci Orlenu zostało całkowicie zmarginalizowane. Na koniec 2012 roku stacje tej sieci stanowiły 27,8% wszystkich placówek w Polsce. Po pierwszym półroczu 2016 roku jest to zaledwie 7,4%.

Źródło: wnp.pl