reklama

Certyfikat oponiarski ma zagwarantować wysoki poziom usług

Od jakości usług oponiarskich zależy zdrowie i życie każdego z nas. W Polsce jest niemal 12 000 serwisów zajmujących się oponami – kierowcy powierzają im swoje auta i bezpieczeństwo. Jaką mają gwarancję, że warsztat dobrze wykona swoje zadanie?

Skąd mogą wiedzieć czy dany serwis oponiarski jest godny zaufania? Przy prędkości autostradowej opona o najpopularniejszym rozmiarze obraca się ponad 1000 razy na minutę – to od jakości opon, ale też od ich kondycji zależy bezpieczeństwo wszystkich na drodze. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wspólnie z TÜV SÜD chcąc pomóc kierowcom w znalezieniu rzetelnych serwisów rozpoczynają projekt certyfikacji serwisów oponiarskich.

Certyfikat oponiarski to jedyny taki projekt w Europie, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon, sieci serwisowych oraz ekspertów z branży i jest realizowany przez niezależną firmą audytową.

– Na Polskim rynku brakuje jednoznacznego oznaczenia dobrego poziomu jakości usług i kompetencji mechaników. Klientom ciężko jest znaleźć zaufany serwis, a dobrym warsztatom bardzo trudno wyróżnić się na rynku. PZPO wraz z TÜV SÜD chce zwiększać bezpieczeństwo kierowców i doceniać profesjonalistów z branży – przede wszystkim chcemy pokazać kierowcom, gdzie szukać serwisów godnych zaufania. Wyróżniamy tych dla których liczy się jakość pracy, bo zdają sobie sprawę ze swojej odpowiedzialności za życie klientów. Wypracowaliśmy w konsultacjach z producentami, sieciami serwisowymi oraz praktykami uniwersalne i jednolite kryteria obsługi technicznej oraz klienta na trzech poziomach zaawansowania – dobry, bardzo dobry oraz wzorowy. Klienci serwisów z certyfikatem oponiarskim mogą być pewni renomy serwisu i nie muszą się już zastanawiać, czy pozostawiają swój samochód w dobrych rękach – mapę z serwisami, za których jakość ręczy PZPO mogą znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Certyfikowany serwis oznaczony jest dużą tablicą z logo certyfikatu i wskazaniem poziomu obsługi oraz segmentu (samochody osobowe, ciężarowe lub maszyny rolnicze), a także naklejką na wejściu. Kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon są takie same dla wszystkich warsztatów, transparentne i rozsądne. Tylko od danego serwisu zależy, czy będzie po kolei rozwijał się i certyfikował na kolejne stopnie, czy od razu zacznie od średniego albo najwyższego poziomu.

Certyfikat oponiarski obowiązuje przez 2 lata – po roku wykonywany jest skrócony audyt nadzoru – i jest otwarty dla wszystkich serwisów zajmujących się oponami w Polsce: sieciowych, niezależnych czy nawet ASO. – Przy nieumiejętnej wymianie opon można w łatwy sposób uszkodzić oponę, która następnie będzie nadawać się już tylko do utylizacji. Kierowca nie ma możliwości wyłapania tego błędu – gdy wraca do domu z warsztatu, gdzie uszkodzono oponę, ta może pęknąć i spowodować ogromną tragedię. Prowadzenie serwisu oponiarskiego to bardzo duża odpowiedzialność, dlatego oferujemy bezpłatne szkolenia dla mechaników z przygotowania się do audytu certyfikacyjnego. Chcemy służyć radą i być realnym wsparciem dla wszystkich serwisów. Wykwalifikowana kadra warsztatu to gwarancja najwyższej jakości usługi, którą docenią kierowcy w całym kraju. Wierzymy, że wraz z liczbą certyfikowanych serwisów oponiarskich rosnąć będzie poziom bezpieczeństwa na polskich drogach” – podkreśla Marek Nytko, manager sekcji Mobility w TÜV SÜD.

Wideo

Menadżer Floty: Szkolenie Hybrydowa Flota - Czy to się opłaca?
!! Wyprzedzamy nowotwór
Menadżer Floty w Genewie - TOYOTA
Menadżer Floty w Genewie - LEXUS
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności