Bridgestone EMEA ogłasza zmiany w zarządzie, mające na celu przyspieszenie cyfrowej transformacji firmy

Bridgestone EMEA ogłosiło dzisiaj zmiany w strukturze organizacyjnej, które wejdą w życie 16 września 2019 r. Jest to kolejny etap modyfikacji struktury firmy, ogłoszony niedawno przez spółkę matkę, Bridgestone Corporation. Zmiany są również efektem wprowadzenia platformy rozwoju kadr wdrożonej w celu promocji liderów z różnych rynków na całym świcie.

Kluczowe zmiany w Zarządzie wynikają z konieczności rozwoju usług Bridgestone w nowych obszarach takich jak obsługa flot, wzmocnienia kompleksowego łańcucha dostaw w coraz bardziej złożonym i cyfrowym środowisku produkcyjnym. Ponadto mają na celu zacieśnieniem współpracy między R&D a produkcją i wykorzystaniem zwiększonej cyfryzacji środowiska produkcji. Role kierowników najwyższego szczebla, podlegających Paolo Ferrari, dyrektorowi generalnemu i prezesowi Bridgestone EMEA, zostaną wzmocnione w sposób następujący:

Laurent Dartoux, obecnie Chief Strategy and Marketing Officer w Bridgestone EMEA oraz Bridgestone Corporation Corporate Officer, obejmie stanowisko Chief Operating Officer Bridgestone EMEA zgodnie ze swoją rolą CSMO. Laurent Dartoux zachowa szereg swoich bieżących obowiązków, w tym: Brand Marketing, Brands Marketing, Corporate Communications, oraz Solutions & Strategy, a także TomTom Telematics, fuzje i przejęcia oraz CSR. Ponadto Laurent Dartoux przejmie odpowiedzialność za operacje związane  z produkcją, logistykę i zarządzanie łańcuchem dostaw oraz zaopatrzenie, aby usprawnić strategię operacyjną firmy.

 

Emilio Tiberio, niedawno mianowany Chief Technology Officer Bridgestone EMEA i Corporate Officer Bridgestone Corporation, przejmie odpowiedzialność zarówno za jakość, środowisko, zdrowie i bezpieczeństwo, jak również za kwestie regulacyjne i publiczne. Emilio obejmie również department Bridgestone’s System Engineering, nowej jednostki utworzonej w celu dalszego wzmocnienia współpracy między R&D a produkcją.

 

Astrid Rahn, Chief Financial Officer BSEMEA, oprócz swoich obecnych obowiązków, przejmie też odpowiedzialność za działania IT. Będzie zarządzać inwestycjami w IT i infrastrukturę, oraz potrzebami inwestycyjnymi wynikającymi z postępującej cyfryzacji Bridgestone EMEA.

 

Riccardo Cichi, Chief Sales Officer BSEMEA, wzmocni działy opon osobowych i ciężarowych poprzez zintegrowanie Consumer and Commercial Product Planning z funkcją CSO.  Dzięki temu Bridgestone szybciej i skutecznie będzie odpowiadał na potrzeby klientów i rynku.

W ogłoszonych wcześniej oświadczeniach kierownictwa wyższego szczebla Bridgestone Corporation, do grona Global Head Office dodano kilka nowych stanowisk, a Bridgestone EMEA z przyjemnością informuje, że Paolo Ferrari, Executive Vice President i Executive Officer Bridgestone Corporation, CEO i President Bridgestone EMEA a także Chairman of the Board for Bridgestone Americas przejmie dodatkową odpowiedzialność jako G-Chief Digital Strategic Officer (G-CDSO). Ta nowa rola jest zbieżna z innymi rolami Paolo, w tym CEO EMEA.

„Świat mobilności gwałtownie zmienia się pod wpływem takich trendów jak urbanizacja, zmiany klimatu i cyfryzacja, w wyniku czego my również szybko się zmieniamy. Jestem przekonany, że zmiany wprowadzane w kierownictwie BSEMEA pomogą nam przyspieszyć transformację z producenta opon klasy premium w lidera w dziedzinie rozwiązań z sektora mobilności i pomogą nam zintegrować działania.”- powiedział Paolo Ferrari. „Ponieważ nasza branża wpisuje się trend CASE (połączona, autonomiczna, współdzielona i zelektryfikowana), jestem dumny, że mogę przyczynić się do rozwoju Grupy Bridgestone poprzez wykorzystanie możliwość biznesowych jakie daje cyfryzacja oraz przewodzenie firmie i branży w świecie przyszłej mobilności.”

źródło: Bridgestone