BMW Polska z rekordową sprzedażą w pierwszym półroczu 2017

Po pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku BMW Group Polska zanotowała rekordowe wyniki rejestracji, a tym samym umocniła wieloletnią pozycję lidera w segmencie premium w Polsce. Jak wynika z danych sukces niemieckiej marki to głównie zasługa dwóch modeli, nowego BMW Serii 5, w przypadku którego zanotowano 1400 nowych rejestracji oraz MINI Countryman, które stało się najpopularniejszym modelem w portfolio marki.

Marka BMW osiągnęła ogólną liczbę 7233 rejestracji nowych samochodów osobowych, o 26 proc. wyższą niż w analogicznym okresie 2016 r. Zależna od bawarskiego producenta, marka MINI odnotowała rekordowy wynik 911 zarejestrowanych samochodów, co przełożyło się na 32 proc. wzrost w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku.

Nowe BMW Serii 5 z 1396 rejestracjami stało się nie tylko najpopularniejszym modelem w gamie producenta, ale także liderem w segmencie limuzyn premium w Polsce. Do oferty, dostępnego od lutego br. siódmego wcielenia kultowej limuzyny BMW dołączyła właśnie wersja Touring.

BMW Serii 7 pozostaje liderem w swojej klasie. Po udanym roku 2016, do końca czerwca 2017 ten topowy model BMW odnotował 311 rejestracji. Dzięki portfolio poszerzonemu m.in. o modele hybrydowe typu plug-in 740e / 740Le iPerformance, wersję z najbardziej wydajnym silnikiem wysokoprężnym 750d, a także model M760Li xDrive wyposażony w silnik V12.

Elektryczne BMW i3 odnotowało w Polsce 62 rejestracje w pierwszej połowie roku, prawie dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w naszym kraju, co dowodzi, że auta z takim napędem mogą być niezawodnym i wygodnym środkiem transportu w miastach. BMW Serii 3 również odnotowało solidny wzrost, z 1176 rejestracjami między styczniem a czerwcem 2017 roku stając się drugim pod względem popularności modelem bawarskiej marki. Modele serii X pozostają niezmiennie popularne wśród polskich klientów. Tradycyjnie BMW X5 zdobyło serca największej części polskich klientów i zanotowało 882 rejestracje. BMW X3, mimo planowanego na jesień debiutu nowej generacji, z 750 rejestracjami nadal jest jednym z najbardziej popularnych samochodów w ofercie BMW.

Samochody spod znaku „M”, z liczbą 163 rejestracji BMW odnotowały 77 proc. wzrost sprzedaży. MINI także może uznać pierwszą połowę roku jako wyjątkowo dobrą. Dzięki 911 rejestracjom marka odnotowała 32 proc. wzrost w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku.

Źródło: BMW Polska