BMW i Jaguar/Land Rover razem dla elektromobilności

BMW Group i Jaguar Land Rover realizują wspólną wizję przyjaznych dla środowiska i przyszłościowych elektrycznych technologii napędowych. BMW Group oferuje bogate doświadczenie płynące z samodzielnego opracowania i wyprodukowania kilku generacji elektrycznych jednostek napędowych od czasu wdrożenia pionierskiego modelu BMW i3 w roku 2013. Dowodem możliwości technicznych Jaguar Land Rover jest wprowadzony na rynek model I-Pace oraz modele z napędem hybrydowym typu plug-in.

Najbardziej zaawansowanym osiągnięciem technologicznym BMW Group w zakresie elektryfikacji jest silnik elektryczny, skrzynia biegów i elektronika napędu w jednej obudowie. Produkcja silnika elektrycznego nie wymaga stosowania metali ziem rzadkich, co pozwala BMW Group na zmniejszenie zależności od ich dostępności w miarę systematycznego rozszerzania oferty modeli zelektryfikowanych.

W nadchodzącym roku BMW Group wprowadzi na rynek elektryczny układ napędowy eDrive piątej generacji (Gen 5) w samochodzie typu SAV BMW iX3. W oparciu o elektryczną jednostkę napędową Gen 5 budowane będę kolejne wersje opracowywane razem z firmą Jaguar Land Rover.

– Branża motoryzacyjna przechodzi gwałtowną transformację. Sądzimy, że współpraca jest najlepszym sposobem na sukces w zakresie elektryfikacji. Jaguar Land Rover to partner o zbliżonych do naszych wymaganiach wobec elektrycznych jednostek napędowych nowej generacji. Razem możemy bardziej skutecznie zaspokajać potrzeby klientów, skracając okres badawczo-rozwojowy, i szybciej wprowadzać na rynek najnowocześniejsze pojazdy i rozwiązania technologiczne – mówi Klaus Fröhlich, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój.

Współpraca pozwoli firmom BMW Group i Jaguar Land Rover ograniczyć koszty płynące ze wspólnego prowadzenia prac badawczo-rozwojowych nad nowymi generacjami napędu elektrycznego oraz kosztów planowania produkcji, a także wykorzystać efekt skali dzięki wspólnym zakupom.

Wspólny zespół ekspertów BMW Group i Jaguar Land Rover z siedzibą w Monachium podejmie zadanie dalszego rozwijania jednostek napędowych 5. generacji, a każdy z partnerów będzie produkował pojazdy samodzielnie we własnych zakładach. Przy każdym projekcie obie firmy będą dążyć do zachowania charakterystyki własnej marki.

Otwarta technologia

Zaspokojenie potrzeb klientów i spełnienie różniących się w zależności od rynku wymogów prawnych wymaga opracowania wielu nowych rozwiązań technologicznych. W związku z tym BMW Group będzie nadal udoskonalać silniki spalinowe, jednocześnie rozwijając strategię elektromobilności przez pojazdy o napędzie elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in i inwestując w nowe technologie, takie jak układy napędowe z ogniwami paliwowymi.

Źródło: BMW