BMW i3 z większym akumulatorem

BMW rozszerza ofertę w zakresie kompaktowych aut elektrycznych i3. Od tego lata auto będzie dostępne w wersji z akumulatorem o większej pojemności.

Inżynierom BMW udało się zwiększyć pojemność ogniw litowo-jonowych do 33 kWh przy zachowaniu tych samych rozmiarów akumulatora. Dzięki temu możliwe jest przejechanie autem elektrycznym nawet 300 km w cyklu NEDC. Przy codziennej eksploatacji i nie zawsze sprzyjających warunkach atmosferycznych (np. konieczność jazdy z włączoną klimatyzacją) zasięg samochodu spada do około 200 km.

Wydłużony zasięg nie wpływa na osiągi BMW i3. Silnik rozwija moc 170 KM, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,3 sekundy, a zużycie energii wynosi 12,6 kWh/100 km (NEDC).

Oferowana do tej pory odmiana BMW i3 z akumulatorem o pojemności 60 Ah pozostaje w gamie. Obie wersje akumulatorowe będą też nadal występować w wariancie z Range Extenderem, czyli dwucylindrowym silnikiem benzynowym, który podczas jazdy utrzymuje stały poziom naładowania akumulatora, zapewniając dodatkowe 150 km zasięgu (BMW i3 94 Ah/BMW i3 60 Ah: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,6 l na 100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 11,3/13,5 kWh na 100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 12/13 g na km).

Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży mocniejszej odmiany BMW i3 (94 Ah) oferowane będą również mocniejsze stacje ładowania do przydomowych garaży. Dzięki modularnej i elastycznej konstrukcji BMW i3 można doposażyć samochód z pierwszą generacją akumulatorów w nowy typ baterii.

Źródło: BMW