Bardzo duży wzrost popytu na auta flotowe w EU5

Na czterech z pięciu największych rynków flotowych w Unii Europejskiej w lutym zanotowano spektakularne wzrosty sprzedaży aut – podaje firma analityczna Dataforce.

Dataforce przedstawił dane dla krajów przypisanych do EU5, czyli dla najważniejszych rynków (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy). Firma analityczna nie uwzględnia w wynikach samochodów demonstracyjnych kupowanych przez dealerów oraz rezultatów branży rent a car.

Jak wynika z informacji, w 4 z 5 państw zanotowano w lutym dwucyfrowe wzrosty sprzedaży samochodów do flot. W Wielkiej Brytanii popyt zwiększył się o 4,8%, co również jest dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę duże nasycenie rynku.

Francja

We Francji sprzedaż w lutym wzrosła o 17,5% w stosunku rok do roku i o 9,2% w porównaniu do stycznia. W sumie 24,4% wszystkich sprzedanych aut w ubiegłym miesiącu trafiło do flot (jak wspominaliśmy, nie licząc w wynikach samochodów demonstracyjnych kupowanych przez dealerów oraz branży rent a car), co jest drugim po grudniu 2015 r. najlepszym rezultatem w historii.

Najpopularniejsze marki to Renault, Peugeot i Citroën. Dataforce zwraca uwagę na wysokie wzrosty zanotowane przez BMW (+45,6%), Nissana (+46%), Mercedesa (+32%), Forda (+64.4%) i Fiata (+47%).

Hiszpania

W styczniu na rynku flotowym w Hiszpanii popyt na auta wzrósł o 18% w stosunku rok do roku, w lutym zaś o 20,5%. Klienci najczęściej wybierali modele marek Volkswagen (+21,4%) i Peugeot (+36,8%). Francuska marka wcześniej zajmowała 4. miejsce. Efektowny awans zanotował Mercedes-Benz. Dzięki popytowi na GLA i GLC, sprzedaż firmy w Hiszpanii poprawiła się o 91%, co pozwoliło firmie wskoczyć z pozycji 11. na najniższy stopień podium.

Niemcy

Niemiecki rynek flotowy urósł o 15%. Najbardziej swoją sprzedaż poprawiły marki Mazda (+74,9%), Hyundai (+71,7%) i Nissan (+96,3%). Udział Nissana w rynku wyniósł w lutym 2,2%, czyli był najwyższy w historii firmy. Jest to w dużej mierze zasługa popularności crossoverów i SUV-ów japońskiego producenta.

Wielka Brytania

W styczniu na brytyjskim rynku panowała stagnacja, w lutym sprzedaż w porównaniu do 2015 r. zwiększyła się o 4,8%. Opel/Vauxhall wyprzedził o 18 samochodów Forda i zachował pozycję lidera. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Volkswagen, Nissan i Audi. Citroën może cieszyć się z dużego popytu na modele C4 Cactus, C4 Picasso i C1 (+47,3%), co przełożyło się na największy udział w rynku od sierpnia 2010 r. Hyundai (+42,3%) wszedł do Top 10 po premierze SUV-a Tucson.

Włochy

Popyt na auta we włoskich flotach wzrósł o 13,7%. W lutym tego roku w porównaniu do tego samego miesiąca roku ubiegłego 6 z 15 najpopularniejszych marek zanotowało spadki. Liderem pozostał Fiat (+20,7%), który wyprzedził Volkswagena (+42,5%) i Audi (+42,1%). Świetna sprzedaż Fiesty i Focus pozwoliły Fordowi awansować z pozycji 9. na 4. (+60%). Toyota przesunęła się z miejsca 14. na 9. (+66,9%), notując spory popyt na Aygo i Yarisa.

Źródło: Dataforce