Auto jako usługa coraz popularniejsze wśród Polaków

Zamiast z własnego auta, Polacy chętnie korzystają z samochodu jako usługi (ang. car as a service) – wynika z badania przeprowadzonego pośród mieszkańców 14 europejskich państw, w tym Polski, na zlecenie Avis Polska.

Konsumenci coraz chętniej kupują usługi, a nie produkty. Trend ten dotyczy już nie tylko słuchania muzyki czy oglądania filmów i seriali na platformach online, ale również transportu. 37 proc. Polaków na przestrzeni ostatnich miesięcy korzystało z auta jako usługi (car as a service), co oznacza rezygnację z posiadania lub używania własnego pojazdu na przykład na rzecz wypożyczenia krótko, średnio lub długoterminowego. Częściej wynajmowaliśmy samochody niż inne środki transportu. Na wypożyczenie roweru zdecydowało się 19 proc. ankietowanych z Polski, skuterów 16 proc., a z carsharingu skorzystało 12 proc. badanych.

Podobnie jak Polacy, również mieszkańcy pozostałych europejskich krajów często używają samochodu jako usługi. Z tej możliwości skorzystało 38 proc. badanych Europejczyków. 19% ankietowanych mieszkańców zachodnich państw zdecydowało się na wynajem roweru. Europejczycy rzadziej niż Polacy korzystali natomiast z usług wynajmu skuterów– zrobiło to 8 proc badanych. A jedynie 7 proc. ankietowanych używało „aut na minuty”, czyli carsharingu.

Nowoczesne technologie zmieniają gospodarkę i zachowania klientów, którzy cenią sobie elastyczność i dlatego coraz częściej rezygnują z zakupu produktu i posiadania go na własność na rzecz korzystania z niego w formie usługi. Trend ten widać bardzo wyraźnie w przypadku mobilności osób i wyboru środka transportu, jakim się poruszają. Pojawiają się coraz to nowe rozwiązania, jak choćby modne ostatnio elektryczne hulajnogi. Badanie pokazuje jednak, że prym wiedzie wynajem samochodów, gwarantujących komfort i bezpieczeństwo przemieszczania – komentuje  Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Polskę, Niemcy, Austrię, Szwajcarię i Czechy. – Wynajem auta daje możliwość dopasowania pojazdu do bieżących potrzeb, dlatego coraz częściej zastępuje kupno własnego pojazdu. Na przykład gdy potrzebujemy samochodu tylko dla siebie, możemy wybrać małe, ekonomiczne auto. Z kolei na wyjazd z rodziną lub grupą znajomych wypożyczamy vana, a gdy przewozimy duży ładunek, możemy skorzystać z samochodu dostawczego – wymienia Gruber.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję Sapio na grupie 14,138 konsumentów (w tym 1000 osób w Polsce) w 14 europejskich państwach między innymi w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Austrii i Szwajcarii na zlecenie Avis Budget Group.

Źródło: Avis Polska

Wideo

Menadżer Floty: Szkolenie Hybrydowa Flota - Czy to się opłaca?
!! Wyprzedzamy nowotwór
Menadżer Floty w Genewie - TOYOTA
Menadżer Floty w Genewie - LEXUS
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności