Akcja serwisowa Volkswagena dotycząca silników Diesla

Niemiecki producent rozpoczyna w Europie wdrażanie środków technicznych w silnikach wysokoprężnych EA189. W pierwszej kolejności akcja serwisowa będzie dotyczyła Amaroka, a następnie Passata.

W grudniu minionego roku niemiecki producent pojazdów przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego w Niemczech działania techniczne dotyczące obniżenia emisji tlenków azotu w silnikach Diesla EA189. Zgodnie z założonym planem od końca stycznia tego roku Volkswagen rozpoczął działania w odniesieniu do dwulitrowych silników.

Aktualizacja oprogramowania przewidziana jest dla silników o objętościach skokowych 1,2, 1,6 oraz 2,0 l. Jak podaje producent, procedura nie potrwa dłużej niż pół godziny. Jedynie w przypadku jednostek napędowych 1.6 TDI czynność ta zajmie nieco dłużej (45 min), co jest spowodowane koniecznością zamontowania specjalnego przepływomierza.

W pierwszej kolejności do serwisu wzywani są właściciele Amaroków z silnikami 2.0 TDI. Nowe oprogramowanie spowoduje, że zostaną spełnione normy emisji spalin Euro 5. W przypadku pickupa KBA potwierdza pełną zgodność odnośnie spełniania określonych emisji.

Volkswagen tworząc nowe oprogramowanie duży nacisk położył na to, aby w pojazdach klientów nie spadła moc, nie wzrosło zużycie paliwa, hałas czy emisja dwutlenku węgla. Za kilka tygodni akcja serwisowa obejmie Passata. Pod koniec drugiego kwartału natomiast rozpocznie się wzywanie pojazdów z silnikami 1.2 TDI, a pod koniec trzeciego kwartału z jednostkami napędowymi 1.6 TDI.

Dzięki porozumieniu z odpowiednimi służbami akcje serwisowe rozpoczną się równolegle w innych państwach europejskich.

Źródło: Volkswagen/IBRM SAMAR