ACEA: Europejska sprzedaż aut spadła o 5,5%

Sprzedaż nowych samochodów w krajach UE oraz państw grupy EFTA spadła w grudniu 2017 roku o 4,8 procent, do 1,14 miliona w porównaniu z okresem świątecznym w 2016 roku. Popyt spadł u większości głównych producentów samochodów.

Według danych stowarzyszenia branżowego ACEA wśród marek, które odnotowały największe spadki w zeszłym miesiącu były: Fiat, Nissan, Skoda i Jaguar Land Rover. Na drugim, przyciągającym klientów do salonów biegunie znalazły się z kolei: Jeep, MINI, SEAT oraz azjatyckie KIA i Hyundai.

Rok 2017 na plusie, Polska atrakcyjna dla pracowników

Podsumowując cały zeszły rok, całkowita sprzedaż wzrosła o 3,3 procent do 15,6 miliona pojazdów. To czwarty rok z rzędu, kiedy mamy do czynienia z biciem wyników z poprzednich lat. Branżowi eksperci wskazują, że głównymi motorami napędowymi sprzedaży w ubiegłym roku były wszelkie akcje sprzedażowe, ukierunkowane przede wszystkim na klientów detalicznych. Kolejnym, systematycznie poszerzająca się gama segmentu SUV, obecnie najpopularniejszego na Starym Kontynencie. Rok 2017 pod względem sprzedaży okazał się rekordowy od 2007 roku, kiedy sprzedano 16 milionów pojazdów.

Według szacunków Europejskiego Banku Centralnego gospodarka krajów, które operują walutą euro wzrosła zauważalnie w ciągu ostatniej dekady dekadzie ubiegłego roku, a bezrobocie w europejskiej branży motoryzacyjnej okazało się najniższe od 2009 r – najkorzystniej sytuacja wyglądała w Niemczech oraz Polsce.

Źródło: ACEA, Menadżer Floty
MF/jab