380 hybrydowych aut marki Toyota we flocie Millennium Bank

We flocie samochodów Grupy Banku Millennium znajdują się obecnie cztery modele Toyoty: Yaris, Auris, Corolla i Avensis. Od grudnia 2016 wszystkie egzemplarze modeli Yaris i Auris z silnikami benzynowymi i Diesla były stopniowo wymieniane na samochody z napędem hybrydowym. Na nowe modele wymieniono aż 380 aut, czyli 70% całej floty. 

– „Jesteśmy pierwszym bankiem, który wymienił prawie wszystkie samochody służbowe na bardziej ekologiczne. Oznacza to znaczne zmniejszenie emisji spalin do środowiska. W skali roku flota będzie emitowała o ponad 500 ton CO2 mniej (zmniejszenie emisji o 20,6%) w porównaniu do stanu sprzed wymiany samochodów” – skomentował Ivo Novo, Dyrektor Departamentu Administracji w Banku Millennium.

– „Toyota jest pionierem technologii hybrydowej i największym producentem samochodów z tym napędem. Siedem bogato wyposażonych modeli hybrydowych marki dostępnych w Polsce sprawia, że każda firma może łatwo dobrać samochody z tym napędem do swoich potrzeb. Toyota Auris Hybrid to uniwersalny kompakt zapewniający pełny komfort użytkowania przy bardzo niskich kosztach utrzymania. Toyota Yaris Hybrid jest najtańszym samochodem hybrydowym na rynku, który cieszy się dużą popularnością dzięki wysokiej jakości i najniższemu zużyciu paliwa wśród samochodów nieładowanych z zewnętrznej sieci. Bardzo nas cieszy, że Bank Millennium postawił na oszczędną i ekologiczną technologię hybrydową naszej marki” – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland.

Napęd hybrydowy Toyoty składa się z urządzeń współpracujących ze sobą za pomocą przekładni planetarnej i jednostki sterującej PCU: silnika benzynowego, dwóch silników elektrycznych pełniących także funkcję generatora i akumulatora hybrydowego. Kluczem tej współpracy jest zoptymalizowany przepływ energii między nimi. Silniki elektryczne napędzają samochód oraz odzyskują energię z hamowania, natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością przekazują nadwyżki energii do akumulatora hybrydowego, by powtórnie ją wykorzystać, np. podczas jazdy w korku. W ten sposób w ogóle nie trzeba ładować akumulatora hybrydowego, a zużycie paliwa jest ograniczone do minimum. Dodatkowo napęd hybrydowy nie tylko zużywa mało benzyny, ale jest również niezawodny i niedrogi w utrzymaniu. Sprzyja temu prosta konstrukcja, pozbawiona wielu zawodnych elementów, takich jak sprzęgło, rozrusznik, alternator, turbosprężarka czy filtr DPF. Ponadto napęd hybrydowy podnosi bezpieczeństwo i komfort jazdy poprzez bezszelestną pracę silnika, płynną jazdę w wyniku zastosowania automatycznej przekładni e-CVT i wyposażenie w standardzie każdego modelu Toyoty w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

Źródło: Toyota

Wideo

Zapraszamy na II Międzynarodowe Targi EkoFlota - 6-7 października, Warszawa
[Menadżer Floty] Ford Mustang GT V8 5.0 - końska dawka emocji
[Menadżer Floty] Range Rover Velar
Mercedes C63 S AMG - VIP Menadżer Floty
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności