Honda prezentuje napęd modelu CR-V Hybrid

Nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w zaawansowany hybrydowy układ napędowy. Zespół napędowy z inteligentnym systemem doboru trybu jazdy (i-MMD) obejmuje dwie maszyny elektryczne, pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy oraz akumulator litowo-jonowy. Jest dostępny w obu wersjach, z przeniesieniem napędu na przednią oś oraz z napędem AWD.  

Panel sterowania systemu hybrydowego

Panel umożliwiający wybór sposobu napędu nowej Hondy CR-V Hybrid znajduje się w konsoli środkowej. Funkcje Drive, Parking oraz biegu neutralnego Neutral wymagają naciśnięcia przycisku. Aby wybrać bieg wsteczny wystarczy pociągnąć dźwignię. Tryb «Sport», który również można włączyć za pomocą przełącznika wyboru napędu, podnosi responsywność i przestawia system hybrydowy na żywsze reakcje. Jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, za jednym naciśnięciem przycisku dostępny jest również tryb w pełni bezemisyjny (EV) o krótkim zasięgu do około 2 km, uzależnionym jednak od warunków drogowych i stopnia naładowania akumulatora hybrydowego.

Napęd hybrydowy

Nowy CR-V Hybrid jest wyposażony w wydajny, 2-litrowy silnik benzynowy i-VTEC o mocy maksymalnej 107 kW (145 KM), osiąganej przy 6200 obr/min. i w napęd elektryczny o mocy 135 kW (184 KM) z momentem obrotowym 315 Nm. Dzięki układowi hybrydowemu, CR-V Hybrid z napędem na przednią oś osiąga przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 sekundy, dla modelu AWD wynosi ono 9,2 sekundy. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 180 km/h. W modelu CR-V Hybrid, napędzanym na przednie koła, poziom emisji CO2 – w ramach zmodyfikowanego testu NEDC – wyniósł 120 g/km, przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym – 5,3 l/100 km. Honda CR-V Hybrid w wersji z napędem na wszystkie koła legitymuje się emisją CO2 na poziomie 126 g/km i średnim zużyciem paliwa wynoszącym 5,5 l/100 km.  

Inteligentny wybór trybów jazdy

Unikalna technika systemu i-MMD Hondy zawdzięcza swoją nazwę inteligentnemu, przebiegającemu bardzo płynnie, automatycznemu przełączaniu pomiędzy trzema trybami, zapewniającymi najwyższą możliwą efektywność podczas jazdy. Trzy tryby jazdy: Tryb elektryczny (EV Drive), podczas którego akumulator litowo-jonowy zasila bezpośrednio elektryczny silnik napędowy; Tryb hybrydowy (Hybrid Drive), w którym silnik benzynowy dostarcza moc do silnika elektrycznego/generatora, który z kolei przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego; Tryb silnika spalinowego (Engine Drive), w którym silnik benzynowy przekazuje napęd bezpośrednio na koła za pośrednictwem sprzęgła blokującego.

W większości przypadków, podczas jazdy miejskiej, CR-V Hybrid samodzielnie przechodzi pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym, dbając o maksymalną wydajność napędu. Podczas jazdy w trybie hybrydowym, nadmiar mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania baterii, które odbywa się za pośrednictwem drugiej maszyny elektrycznej, pełniącej rolę generatora. Tryb elektryczny (EV Drive) daje CR-V zasięg do około 2 km bezemisyjnej jazdy, uzależniony jednak od warunków drogowych, poboru prądu i stopnia naładowania akumulatora hybrydowego. Tryb jazdy silnikowej jest najbardziej wydajny na szybko pokonywanych odcinkach, a dodatkowo może być chwilowo wspomagany mocą silnika elektrycznego, kiedy niezbędne jest chwilowe podniesienie momentu obrotowego.

Galeria

źródło: Honda

Wideo

!! Wyprzedzamy nowotwór
Menadżer Floty w Genewie - TOYOTA
Menadżer Floty w Genewie - LEXUS
Menadżer Floty w Genewie - VW
  •  image
  •  image
  •  image
  •  image
[Pierwsza jazda] Test Infiniti Q30
[Fotorelacja] Motor Show 2016

Aktualności