ŠKODA inwestuje w elektromobilność

Podczas corocznej konferencji prasowej zarząd ŠKODA AUTO podsumował rok 2017, który zakończył się najlepszymi wynikami w całej historii przedsiębiorstwa.

W 2017 r. producent pobił swoje dotychczasowe rekordy finansowe. W skali roku wyniki wzrosły o 6,6% do 1 200 500 dostaw. Przychody ze sprzedaży wzrosły aż o 20,8% do poziomu 16,6 miliarda euro – w 2016 r. przychody wynosiły 13,7 mld w. Zysk operacyjny wyniósł 1,6 miliarda euro, co stanowi wzrost o 34,6% wobec wyniku uzyskanego w roku poprzednim (1,2 mld euro).

Największym odbiorcą ŠKODY ponownie zostały Chiny, gdzie w zeszłym roku dostarczono 325 000 samochodów. Na kolejnych miejscach w rankingu największych rynków ŠKODY uplasowały się odpowiednio: Niemcy, Republika Czeska, Wielka Brytania, Polska, Rosja, Francja, Turcja, Włochy oraz Austria.

W ciągu następnych dwóch lat ŠKODA planuje wprowadzić na rynek dziewiętnaście nowych modeli. Wśród nich znajdzie się produkcyjna wersja modelu koncepcyjnego VISION X, którego światowa premiera odbyła się na tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie.

Czeski producent planuje inwestować w rozwój innowacyjnych technologii napędowych. W przyszłym roku marka planuje rozpocząć seryjną produkcję pierwszego w pełni elektrycznego modelu marki, a także modelu SUPERB PHEV, pierwszej hybrydy ŠKODY typu plug-in. Od roku 2019 ŠKODA AUTO rozpocznie produkcję komponentów elektrycznych układów napędowych na potrzeby wielu marek Grupy Volkswagen. W 2020 r. ruszy produkcja ŠKODA VISION E, w pełni elektrycznego modelu powstałego na innowacyjnej platformie MEB. Do 2025 r. gama marki będzie liczyła dziesięć modeli o zelektryfikowanym napędzie.

ŠKODA AUTO w swojej Strategii 2025, stawia na rozwój elektromobilności, autonomicznego prowadzenia i wymiany danych. Plan zakłada digitalizację produktów i procesów, ofensywę na nowych rynkach i rozwój tradycyjnego modelu biznesowego, poszerzając go o ofertę usług mobilności. W ramach Strategii 2025 ŠKODA AUTO planuje poszerzyć swój zasięg do 120 krajów – aktualnie samochody marki dostępne są na 102 rynkach na świecie.

Źródło: ŠKODA AUTO

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *